تحلیل الیوت «طلا و نقره » - پنجشنبه 22 اگوست
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

 

تحلیل :Gold   تا زمانی که قیمت در بالای محدوده   1363.28 - 1358.07  است حرکات اصلاحی صعودی می توانند سطح    1368.48 -  1376.97 را لمس نمایند.

 

تحلیل silver : احتمالا سطح ساپورت   22.83 -  22.65 حفظ خواهد شد. سپس احتمالا شاهد یک حرکت اصلاحی به بالای سطح 23.60 خواهیم بود. شکست سطح 22.42 موجب آغاز مجدد حرکت نزولی خواهد شد.

 

 





تاريخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:تحلیل,الیوت,طلا,gold,
ارسال توسط پیمان معظمی

در روز چهار شنبه و در حالی که شرایط عدم اطمینان از زمان بندی فدرال رزرو از تصمیم برای کاهش سیاست های مالی اش نا مطمئن باقی مانده است , بهای نفت تا پایین ترین رقم در ۲ هفته گذشته افت داشته است و انتظار می رود این روند به قوت خود باقی باشد . 

در ادامه روز نیز شاهد انتشار داده های عرضه و ذخائر نفتی در آمریکا خواهیم بود . این داده ها برای سنجش قدرت بازارهای تقاضا در آمریکا به شدت زیر نظر خواهد بود .

 در بازارهای شیکاگو بهای نفت خام سبک آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر با افت ۰٫۵ درصدی به رقم ۱۰۴ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه رسیده است .

در دوره جاری بهای نفت با افت تا رقم ۱۰۴ دلا رو ۴۶ سنت در هر بشکه افت های ۰٫۶ درصدی را نشان داد . این رقم از ۹ آگوست پایین ترین رقم به حساب می آید . سطح حمایتی برای نفت  ۱۰۳ دلار  و ۶۳ سنت و سطح مقاومتی ۱۰۶ دلار و ۹۰ سنت خواهد بود .

در روز گذشته و در حالی که نگاه سرمایه گذاران به سمت انتشار بیانیه بانک مرکزی در آمریکا بود افت های ۱٫۶۵ درصدی روبرو شده بود .این بیانیه می تواند حاوی نشانه هایی تازه برای دریافت زمان خروج فدرال رزور از سیاست های مالی اش باشد .

از طرفی نیز نگاه ها به سمت انتشار داده های عرضه و ذخیره نفت در آمریکا خواهد بود تا معیاری برای سنجش قدرت تقاضا در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان به دست آید .

انتظار می رود در این گزارش میزان ذخائر نفتی در آمریکا با افت ۱ میلیون بشکه ای در هفته قبل همراه شود و ذخائر بنزین نیز ۱٫۵ میلیون بشکه کاهش یابد .

در روز گذشته و پس از تعطیلی بازارها موسسه مطالعات و تحقیقات نفتی در آمریکا اعلام کرده بود که ذخائر نفتی آمریکا ۱٫۲ میلیون بشکه کاهش داشته است در حالی که کاهش ۱ میلیون بشکه ای انتظار می رفته است .

بهای نفت خام برنت در روز دوشنبه با رسیدن به ۱۱۰ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید که از ۲ آوریل بالاترین رقم به شمار می رود و این در حالی است  که اوضاع مصر و نگرانی از اخلال در صادرات نفت در خاور میانه و شمال آفریقا حمایت های تازه ای را برای بهای نفت برنت موجب شده است .





تاريخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:نفت,نفت خام,برنت,دلار,سنت,آمریکا,
ارسال توسط پیمان معظمی

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر اعلام کرد: کاهش نرخ ارز و افزایش عرضه سکه های بهار آزادی از خانه ها به بازار سبب شده است ، به رغم افزایش جهانی قیمت طلا شاهد کاهش نرخ ها در بازار داخلی باشیم.

محمد کشتی آرای در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: در حالی که قیمت جهانی طلا از دیروز 7 دلار بیشتر شده و به 1372 دلار رسیده است ، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش 20 هزار تومانی امروز به یک میلیون و 15 هزار تومان رسیده است.

وی افزود: قیمت نیم سکه نیز 520 هزار تومان ، ربع سکه 323 هزار تومان و سکه گرمی به 220 هزار تومان بالغ شده است. هر گرم طلای 18 عیار نیز حدود 104 هزار تومان معامله می شود.

کشتی آرای پیش بینی کرد با افزایش عرضه سکه بهار آزادی که در خانه ها ذخیره شده است ، کاهش قیمت سکه ها ادامه دار باشد.





ارسال توسط پیمان معظمی

ارز و سکه در بازار تحت تاثیر افت شدید تقاضا و در عین حال افزایش عرضه، مرتبا ارزان مي‌شود و چشم‌انداز قیمتی خود را به کانال‌هاي پایین‌تر تنزل مي‌دهد. مقایسه قیمت‌ها در 5 روز کاری این هفته در بازار ارز و سکه نشان مي‌دهد که قیمت‌ها همچنان رو به کاهش دارند و انتظار عمومی بر این است که افول قیمت‌ها در این بازار ادامه یابد.

در این مدت قیمت دلار ۵/۲ درصد افت کرده و تقریبا ۸۰ تومان ارزان شده است. این ارقام، قیمت‌هاي رسمی تابلوهای صرافان و سکه فروشان است و البته در کف بازار،  قیمت‌ها  به‌طور متوسط ۱۰ تا ۲۰ تومان پایین‌تر از این  برای فروش  دلار تعیین مي‌شود.



در این مدت همچنین قیمت سکه طرح جدید با ۶/۴ درصد کاهش تا ۱ میلیون و ۳۰ هزار تومان بر تابلوها  افت کرد. در این راستا از آغاز این هفته تا دیروز تقریبا ۵۰ هزار تومان افت قیمت برای آن ثبت شده است. قیمت‌هاي پایین‌تری نیز برای آن در بازار  در روز گذشته اعلام شده بود.



در این ۵ روز نیم سکه نیز ۶ درصد از ارزش خود را از دست داد و با بیش از ۳۵ هزار تومان کاهش قیمت به ۵۴۰ هزار تومان  رسید. تا ساعات پایانی  دیروز این نرخ کمتر هم بر تابلوها نقش بست. در کف بازار اما قیمت‌ها افت بیشتر هم داشت.



ربع سکه نیز در این میان بیش از ۱۰ درصد  ارزان شد و به ۳۳۵ هزار تومان رسید. ربع سکه ۴۰ هزار تومان از ارزش خود را از روز شنبه تا دیروز  از دست داد. در بازار طلا بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳/۲درصد  ارزان شد و به ۱۰۳ هزار  و ۷۰۰ تومان تا ظهر دیروز دست یافت. در بازار طلا البته اغلب طلای نو به این قیمت یافت نمي‌شود  و حداقل ۱۰ هزار تومان  اجرت ساخت و کارمزدهای مختلف برای هر گرم طلای ساخته شده دریافت مي‌شود.



کاهش به مراتب بیشتر  قیمت‌ها در بازار ارز و سکه در حالی است که بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی طی این مدت به ۱۳۶۴ دلار رسید و کمتر از ۱ درصد افت داشت.



کاهش قیمت سکه ادامه می‌یابد



بی‌شک  دلیل عمده  کاهش سریع‌تر  قیمت سکه و طلاي داخلی نسبت به  قیمت‌های خارجی،  افت قیمت دلار و ديگر ارزها در بازار داخلی بوده است. در این راستا رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نیز بر این  مورد  تاکید کرده است.



محمد کشتی‌آرای اعلام کرد: کاهش نرخ ارز و افزایش عرضه سکه‌هاي بهارآزادی از خانه‌ها به بازار سبب شده است، به‌رغم افزایش جهانی قیمت طلا شاهد کاهش نرخ‌ها در بازار داخلی باشیم.



کشتی آرای در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد پیش‌بینی کرد: با افزایش عرضه سکه بهار آزادی که در خانه‌ها ذخیره شده است، کاهش قیمت سکه‌ها ادامه‌دار باشد.



اینکه در این روزها بازار با افزایش عرضه و کاهش تقاضا مواجه است، اتفاقی قابل پیش‌بینی نیز بوده است.  ورود  سکه و ارزهای دپو شده در خانه‌ها به بازار،  به عنوان تهدیدی برای قیمت‌ها، بارها مورد اشاره قرار گرفته است. بااین حال این شرایط در روزهای اخیر  تقریبا جدی‌تر هم شده است.



فارغ از این  موارد  سخنان وزرای دولت جدید از سوی بازار جدی‌تر گرفته مي‌شود و تصمیمات وزرای اقتصادی هماهنگ‌تر  در جهت  کنترل نقدینگی و کاسته شدن از کسری بودجه امسال اتخاذ مي‌شود.



در خصوص بازار ارز به طور مشخص  وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت از راهکار دولت تدبیر و امید برای ارزان کردن قیمت‌ها در بازار خبر داده  و گفته است: مقرر شد نرخ ارز برای کالاهای اساسی ۱۲۲۶ تومان و سایر کالاهای وارداتی ۲۵۰۰ توماني باشد، ضمن اینکه قرار شد قیمت کالاها در بازار براساس ارز ۱۲۲۶ تومان محاسبه و تعیین شود، ولی دولت در پایان سال از محل بودجه یا منابع دیگر مابه‌التفاوت آن را به واردکنندگان بدهد.



در بازارهای جهانی روز گذشته بهای طلا در محدوده ۱۳۶۴ دلار در نوسان بود. دیروز بازارهای مالی جهان منتظر انتشار متون نشست ۲۰ روز پیش کمیته بازار باز فدرال‌رزرو بودند تا مواضع جدید در خصوص کاهش یا تداوم حجم خریدهای اوراق قرضه مشخص شود.



ثبات نسبی بهای طلا در بازارهای جهانی 



در حالی که سرمایه‌گذاران بین‌المللی همچنان منتظر اعلام سیاست‌هاي جدید فدرال رزرو آمریکا در خصوص برنامه محرک پولی هستند، قیمت جهانی طلا دیروز نوسان اندكي داشت.



به گزارش رویترز؛ نشست فدرال رزرو آمریکا طی روزهای ۱۷ و ۱۸ سپتامبر برگزار خواهد شد و گمانه‌زنی‌هاي مختلفی در خصوص برنامه‌هاي محرک پولی مطرح شده است.



براساس این گزارش اگر فدرال رزرو تصمیم به ادامه اجرای برنامه محرک پولی بگیرد این مساله موجب کاهش ارزش دلار و در نتیجه افزایش قیمت طلا خواهد شد و در صورت متوقف شدن بخشی از این برنامه ارزش دلار افزایش یافته و شاهد کاهش قیمت طلا و سایر کالاها خواهیم بود.



قیمت جهانی طلا پس از رشد متوالی در ۱۲‌سال گذشته از ابتدای امسال تا کنون حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است. قیمت طلا اواسط ماه ژوئن به کمتر از ۱۱۸۰ دلار رسید، ولی از آن زمان تاکنون حدود ۲۰۰ دلار افزایش داشته است.



به اعتقاد کارشناسان اقتصادی تصمیمات آتی فدرال رزرو در کوتاه مدت بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.



در بازار طلای داخلی  با وجود نشست‌هاي مختلف  با سازمان امور مالیاتی  همچنان بر سر نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده چالش وجود دارد و با وجود اینکه به ظاهر از مقررات مالیاتی  حمایت مي‌شود، اما طلا فروشان این نحوه محاسبه  را عادلانه نمي‌دانند و نسبت به تبعیت از آن بی تفاوت بوده یا این قانون را به نوعی دور مي‌زنند. 



طلا فروشان معتقدند که باید مالیات  بر ارزش افزوده بر اساس میزان  اجرت ساخت محاسبه شود نه از کل قیمت طلا که مواد اولیه آن را نیز شامل شود. این مالیات در ترکیه نیز به میزان ۱۴ درصد  بر اساس قیمت اجرت ساخت  محاسبه و دریافت مي‌شود. در مقابل سازمان امور مالیاتی  این مورد را قبول ندارد.



محمد کشتی آرای ريیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوص بحث مالیات بر ارزش افزوده در صنف طلا و جواهر به سايت طلا گفت: چند روزی است که دولت جدید و وزرا مشغول به کار شده‌اند و تغییراتی در بدنه مدیریتی بسیاری از ارگان‌ها اتفاق خواهد افتاد و ممکن است دستوالعمل‌های جدیدی صادر شود، اما هنوز دستورالعملی در این مورد نداریم که نرم‌افزار فروشگاهی مالیات بر ارزش افزوده از چه زمانی کاربرد پیدا خواهد کرد.



محمد کشتی آرای در ادامه افزود: با توجه به اینکه مردم کار خود را طبق قوانین مالیاتی انجام مي‌دهند منتظر دستورالعمل جدیدی هستند تا ابلاغ شود و با توجه به قانون ابلاغ شده کار خود را انجام دهند.



وی در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد که مصوبه جدیدی صادر شود که مصوبات قبلی را ملغی اعلام کند یا خیر تصریح کرد؟ چنین اتفاقی نمي‌افتد اما آنچه مسلم است این است که سیاست و شعار دولت جدید که دولت تدبیر و اعتدال است ممکن است تسهیلات ویژه‌ای را در نظر بگیرد، ولی در هر صورت قانون جاری است و قوانین باید اجرا شود و اجرا خواهد شد، ممکن است دستورالعمل به گونه‌ای باشد که این دستورالعمل تسهیلاتی را فراهم کند که مردم بتوانند به وظایف قانونی خود عمل کنند.



ريیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر همچنین در مورد آشنایی صنف طلا و جواهر با قانون مالیات بر ارزش افزوده اذعان كرد: هنوز بیش از ۵۰درصد افراد صنفی به طریقه سنتی عمل مي‌کنند و با تکنولوژی‌هاي روز دنیا هنوز آشنایی ندارند و مساله‌ای که وجود دارد این است که اجرای قانون با تاخیر و مشکل روبه‌رو مي‌شود.



کشتی آرای تاکید کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشور فرانسه بیش از ۱۶ سال به طول انجامید تا اجرایی شد و در ایران از عمر آن ۴ سال است که مي‌گذرد، و این قانون هنوز به ۳ تا ۴ سال زمان نیاز دارد تا مردم با آن آشنا شوند و قشرجوان سرکاربیایند و با توجه به تحصیلات و اطلاعات نرم‌افزاری که دارند بتوانند، این قانون را بهتر اجرا کنند.





تاريخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:ارز,سکه,قیمت‌,تومان,صراف,ربع سکه, فدرال رزرو,طلا,جواهر,
ارسال توسط پیمان معظمی

گزارش‌ بازارهای جهانی فلزات گرانبها حاکی از کاهش قیمت طلا،. ، پلاتینیوم و پالادیوم در کنار کاهش نفت و شاخص بورس‌های جهانی است.

به گزارش طلا نیوز به نقل از سایت کیت‌کو قیمت جهانی طلا در لحظه تنظیم این گزارش در هر اونس 1363 دلار و 70 سنت است که نسبت به روز گذشته 7 دلار و 30 سنت کاهش قیمت داشته است.این در حالی است که قیمت جهانی طلا نسبت به ماه گذشته 28 دلار و 50 سنتی و نسبت به سال گذشته با کاهش 274 دلار و 90 سنتی مواجه بوده است.

 

همچنین، هر اونس نقره در بازارهای جهانی 22 دلار و 95 سنت که 78 صدم درصد نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشته است، هر اونس پلاتینیوم هزار و 519 دلار که نسبت به روز گذشته 33 صدم درصد کاهش داشته و هر اونس پالادیوم 749 دلار که نسبت به روز گذشت 53 صدم درصد کاهش قیمت داشته است.





تاريخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:فلزات,طلا, نقره,پلاتینیوم,پالادیوم,نفت,بورس‌,کیت‌کو,اونس,
ارسال توسط پیمان معظمی

به دنبال نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به متوقف شدن بخشی از برنامه محرک پولی فدرال رزرو آمریکا قیمت جهانی طلا برای دومین روز متوالی کاهش یافت.

 

به نقل از رویترز؛ کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه آینده خود بخشی از برنامه محرک پولی 85 میلیارد دلاری را متوقف خواهد کرد.این مساله موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی کالاهای مختلف از جمله طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.6 درصد کاهش به کمتر از 1357.31 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با افت 0.3 درصدی روبرو شده بود.

در ماه ژوئن بن برنانکی رئیس فدرال رزرو آمریکا پیش بینی کرد که احتمال متوقف شدن بخشی از برنامه محرک پولی تا اواخر سال 2013 وجود دارد.

میزان ذخایر طلا در صندوق اس پی دی آر نیز با 0.07 درصد کاهش به کمتر از 913.52 تن رسیده است.





تاريخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:طلا,برنانکی,فدرال رزرو,آمریکا,پیش بینی,,
ارسال توسط پیمان معظمی

در حالی که روند صعودی قیمت جهانی طلا امروز متوقف شده است بهای این فلز روزگذشته پس از عبور از سطح 1354دلار به 1371 دلار افزایش یافت.

به نقل از دیلی فارکس، انتشار بیانیه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا امروز مهمترین تیتر خبرگزاری ها و روزنامه های این کشور خواهد بود. انتشار این بیانیه در ساعت 22:30امشب به وقت تهران، زمان کاهش محرک پولی را مشخص خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، گمانه زنی ها به کاهش زودهنگام میزان خرید اوراق قرضه ماهانه بانک مرکزی آمریکا موجب شد تا قیمت جهانی طلا در 28ماه ژوئن تا 1180 دلار سقوط کند.

بر این اساس، در صورتی که بیانیه بانک مرکزی آمریکا حاکی از توقف اجرای طرح محرک پولی در آینده نزدیک باشد این امر افت قیمت اونس جهانی طلا را به دنبال خواهد داشت.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند بهای جهانی طلا در آینده نزدیک بین 1347و1394دلار داد و ستد خواهد شد.

بهای جهانی طلا برای رشد کافی و رسیدن به 1420دلار نیاز به عبور از دامنه 1380 دلار دارد.

چنانچه قیمت طلا طی روزهای آتی در محدوده 1380 دلار پایدار باقی بماند سطح حمایتی این فلز 1360و1340دلار خواهد بود.





تاريخ : چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:بانک,آمریکا,دیلی فارکس,طلا,آتی,قیمت,
ارسال توسط پیمان معظمی

در حالی که یک موسسه مالی پیش بینی خود از قیمت طلا در پایان سال جاری میلادی را ۸۰ دلار افزایش داده و به ۱۳۸۰ دلار رسانده در معاملات امروز هر اونس طلا با کاهش ۶ دلاری نسبت به روز گذشته در برابر ۱۳۶۷ دلار معامله شد.

به گزارش رویترز، قیمت طلا روز چهارشنبه به دلیل احتمال کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو از ماه آینده میلادی با کاهش مواجه شد.

علیرغم حس همراه با نگرانی سرمایه گذاران نسبت به بازار، اما به نظر می رسد که این حس نسبت به اوایل امسال مثبت تر شده است، زیرا بسیاری معتقدند بدترین وضعیت بازار طلا سپری شده است و تزریق مجدد پول به صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا آغاز شده است.

به دلیل نگرانی ها از کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو و خروج سرمایه ها از صندوق های سرمایه گذاری، طلا در سال جاری میلادی حدود یک پنجم کاهش قیمت را تجربه کرده است. قیمت طلا در ماه ژوئن به کمترین قیمت در سه سال گذشته یعنی 1180 دلار و 71 سنت رسید، اما از آن زمان تاکنون حدود 200 دلار رشد قیمت داشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا امروز در بازار جهانی با 6 دلار کاهش به 1367 دلار در هر اونس رسید، اما همچنان در نزدیکی بالاترین قیمت در دو ماه اخیر قرار دارد.

هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در چین گفت: «مشتریان ما تلاش دارند تا طلای بیشتری را عرضه کنند... این به دلیل افزایش قیمت اخیر طلا، کاهش ارزش دلار و تقاضای مناسب برای طلا در بازار چین بوده است.»

وی در ادامه گفت: «ما فکر می کنیم که ریسک های کاهشی در بازار طلا بسیار محدود هستند.»

چند موسسه مالی مهم نظیر گلدمن ساکس، برآورد خود از قیمت طلا را از ابتدای سال جاری میلادی کاهش داده اند. اما موسسه ای ان زد روز سه شنبه یکی از اولین موسساتی بود که پیش بینی خود از قیمت طلا را افزایش داد.

در یادداشت تحلیلگران موسسه ای ان زد آمده است: «ما در پیش بینی خود از قیمت فلزات گرانبها تجدیدنظر کرده ایم و آن را برای کوتاه مدت افزایش داده ایم، زیرا افزایش مجدد قیمتی که از پایان ژوئن اتفاق افتاد، زودتر از پیش بینی اولیه ما رخ داد.» ای ان زد پیش بینی خود از قیمت طلا در پایان امسال را از 1300 دلار قبلی به 1380 دلار افزایش داد.

بر اساس پیش بینی شورای جهانی طلا، تقاضا برای طلا از سوی هر کدام از کشورهای چین و هند در سال جاری میلادی به 1000 تن خواهد رسید.





تاريخ : چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط پیمان معظمی

ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه همچنان ادامه دارد و تعداد کسانی که این روزها برای خرید به این بازار می‌روند به مرور کاهش می‌یابد. دیروز نرخ دلار تا 3115 تومان افت کرد و کمتر از این نرخ هم بر تابلوها دیده شد که تقریبابیش از 30 تومان افت ثبت کرده است.

در بازار سکه نیز تداوم روند ریزش قیمت‌ها منجر به افت 25 هزار تومانی نرخ آن شد تا جایی که قیمت سکه طرح جدید تا یک میلیون و 35 هزارتومان هم کاهش یافت. بازار به سیگنال‌ها و وعده‌های دولت جدید اعتماد بیشتری کرده است.
ریزش قیمت‌ها به کانال‌های پایین‌تر
افت قیمت‌‌ها ادامه دارد و تقاضایی برای خرید‌‌هاي هیجانی نیست.
تعداد فروشنده‌ها بیشتر از خریدارها است. تقاضای تجاری به تعداد نهایتا 10 تا 40 هزار دلار محدود شده و تاکید دولت بر تامین کالاهای اساسی با دلار 1226 توماني به نحوی که مابه التفاوت آن با دلار 2500 تومانی تا پایان سال به وارد‌کننده‌ها پرداخت شود، اطمینان تازه‌ای در بازار ایجاد کرده است. تلاش‌‌های تازه‌ای در جهت افزایش درآمدهای نفتی از طریق بالابردن سطح فروش نفت و پیدا کردن مشتریان جدید در دولت روحانی در حال شکل‌گیری است. این اقدام البته همراستا با برخی تلاش‌های دیپلماتیک برای اصلاح روابط با غرب است تا با رفع برخی نگرانی‌‌های ناخواسته، بخشی از فشارهای اقتصادی برداشته شود.وعده‌هایی که در خصوص لزوم کاهش یافتن نرخ دلار به محدوده 2500 تومان در سال‌ها و ماه‌های قبل نیز داده شده بود، در دولت جدید جدی‌تر شده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم معارفه خود بر رفع مشکلات تولید و تخصیص میزان بیشتری از اعتبارات صندوق توسعه ملی به بخش صنعت و تولید تاکید کرد و برای صنایعی چون خودرو وعده‌هایی داد.در بازار ارز اما سایر وعده‌های ارائه شده از سوی دولتمردان جدید جدی گرفته می‌شود. وزیر اقتصاد با تاکید بر تلاش برای یکسان‌سازی نرخ ارز گفت: در زمینه سیاست‌های ارزی و تجاری دولت خود را متعهد می‌داند با اعمال کنترل بر رشد نقدینگی و رفع تدریجی عدم‌قطعیت‌های اقتصادی، نوسانات نرخ ارز را کاهش دهد.

بهای طلا در بازارهای جهانی از سطح افزایش‌یافته 1383 دلار ابتدای هفته سر در کاهش نهاده تا جایی که دیروز تا 1366 دلار نيز افت داشت. به نوشته تحلیلگران یکی از دلایل افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر بالارفتن تقاضای خرید سکه و نشان‌های طلا در آسیا و افزایش تقاضای جواهرآلات در هندوستان بوده است. این در حالی است که طی روزها و هفته‌های اخیر بهبود آمارهای اقتصادی آمریکا، امکان کاهش حجم محرک‌های اقتصادی را افزایش داده است. افت احتمالی خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو موجب کاهش قیمت طلا خواهد شد که در کمترین سطح تا 1276 دلار نیز پایین آورده شده بود. بالا رفتن دوباره قیمت طلا برخی را نسبت به برنامه کاری فدرال رزرو و کاهش سیاست‌های انبساطی دچار تردید کرده بود.





تاريخ : چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط پیمان معظمی

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر اعلام کرد: کاهش نرخ ارز و افزایش عرضه سکه های بهار آزادی از خانه ها به بازار سبب شده است ، برغم افزایش جهانی قیمت طلا شاهد کاهش نرخ ها در بازار داخلی باشیم.

محمد کشتی آرای در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : در حالی که قیمت جهانی طلا از دیروز 7 دلار بیشتر شده و به 1372 دلار رسیده است ، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش 20 هزار تومانی امروز به یک میلیون و 15 هزار تومان رسیده است.

وی افزود: قیمت نیم سکه نیز 520 هزار تومان ، ربع سکه 323 هزار تومان و سکه گرمی به 220 هزار تومان بالغ شده است. هر گرم طلای 18 عیار نیز حدود 104 هزار تومان معامله می شود.

کشتی آرای پیش بینی کرد با افزایش عرضه سکه بهار آزادی که در خانه ها ذخیره شده است ، کاهش قیمت سکه ها ادامه دار باشد.





ارسال توسط پیمان معظمی