بازار ارز آرام گرفت
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

روند بازار ارز با دامنه نوسان محدود از یک هفته گذشته گویای بازگشت ثبات و آرامش تدریجی قیمتهاست، این در حالیست که ارزش دلار طی هفته گذشته 15 تومان کاهش یافته است.

روند بازار ارز.افت قیمت.تغییر قیمت.پوند انگلیس.مبادلات ارزی

بازار ارز بعد از نوسانات شدید که با اجرایی شدن تعهدات ژنو متحمل شده بود، در هفته گذشته شاهد کاهش دامنه تغییرات ارزها بود. این امر نشان از بازگشت ثبات به صورت تدریجی است و نوسان اندک دلار در محدوده 1245 تومان در بیشتر روزها گواهی بر این ادعاست.

بر اساس این گزارش، ارزش دلار و یورو در بازار ارز روز شنبه ی هفته گذشتته 13 و 40 تومان افزایش یافت و به 2953 و 4040 تومان رسید که این امر در نظر فعالان این صنف واکنشی است که بازار با توجه به سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در داووس و اعلام آمادگی ایران برای گسترش روابط اقتصادی با کشورهای خارجی پیشاپیش به افزایش تقاضا نشان داد که البته پوند در ابتدا متحمل افت قیمتی شد اما در ادامه ی فعالیت بازار با دلار همراهی کرد و به بهای 4875 تومان دست یافت.

برپایه این گزارش، بازار ارز در روز یکشنبه شاهد کاهش فاصله بین نرخ خرید و فروش و هماهنگی صرافان در قیمت گذاری دلار و یورو بود، این امر در نظر کارشناسان اقتصادی نشان از بازگشت ثبات به بازار ارز بود که البته در ادامه فعالیت بازار ارزش ارزها قدری کاهش یافت و پیش بینی دلالان را از روند افزایشی ارزها برهم ریخت.

بنابراین گزارش، بازار ارز از روز دوشنبه با ثبات به روند خود ادامه داد و شاهد تغییر قیمتی چندانی در ارزش ارزها نبود اما پوند انگلیس در روز سه شنبه به دلیل تقویتش در برابر دلار در بازارهای جهانی، 20 تومان افزایش یافت و به 4880 تومان دست یافت.
در روز سه شنبه دلار و یورو با بهای 2953 و 4035 تومان و هر درهم بر قیمت 805 تومان معامله شدند.

در روز چهارشنبه بازار ارز شاهد عقب نشینی ارزها بود که تداوم این روند در روز پنج شنبه ارزش دلار و یورو را به 2938 و 4015 تومان و پوند و درهم را به 4850 و 802 تومان رساند.

گفتنی است، بازار ارز این روزها شاهد استقرار ثبات و آرامش و به تعادل رسیدن میزان عرضه و تقاضای ارز است که این موضوع در کنار گشایشهایی در روابط اقتصادی خارجی کشورمان و بازگشت داراییهای بلوکه شده، بانک مرکزی را به تجربه سال 80 یا همان تک نرخی کردن ارز با مدیریت بازار از طریق مرکز مبادلات ارزی، انداخته است.
حال باید دید با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته از سوی بانک مرکزی برای تک نرخی کردن ارز، آیا تجربه ای موفق ثبت و تکرار خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی