صادرات نفت اوپک به پایین ترین سطح در ٤ ماه گذشته می رسد
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

با فروکش کردن تقاضای سوخت و آغاز زمان تعمیرات فصلی پالایشگاه ها، ارزیابی ها از افت صادرات محموله های نفت خام اوپک از مسیر دریا حکایت دارد.

بلومبرگ.تعمیرات فصلی پالایشگاه ها.نفت اوپک.خلیج فارس.اعضای اوپک.وین اتریش

به نقل از بلومبرگ، اویل مومنتس، موسسه انگلیسی رصدکننده حمل و نقل نفت اعلام کرد: صادرات نفت خام سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک ) از مسیر دریا با آغاز زمان تعمیرات پالایشگاه ها در فصل بهار به پایین ترین سطح خود در چهار ماه گذشته می رسد.

بر پایه این گزارش، صادرات نفت اوپک از مسیر دریا، به استثنای آنگولا و اکوادور در چهار هفته منتهی به ٢٥ ژانویه (٥ بهمن) با ١,٦ درصد یا روزانه ٣٩٠ هزار بشکه کاهش به روزانه ٢٣ میلیون و ٧١٠ هزار بشکه می رسد.

روی میسون، موسس اویل مومنتس، در این باره گفت: پیش از آغاز فصل تعمیرات این کاهش در مسیر دریایی غرب خلیج فارس اتفاق می افتد و به احتمال فراوان عربستان از تولید خود می کاهد.

تقاضای جهانی نفت به طور معمول در پایان زمستان، با در نظر گرفتن کاهش تقاضای سوخت و آغاز تعمیرات پالایشگاه ها، کاهش و با آغاز فصل تابستان دوباره افزایش می یابد.

از سوی دیگر، اویل مومنتس گزارش داد که صادرات نفت ایران در ماه دسامبر به ٩٠٠ هزار بشکه در روز رسید، صادرات نفت خام این کشور در ماه نوامبر روزانه یک میلیون و ٣٠ هزار بشکه بوده است.

بر پایه گزارش اویل موومنتس، محموله های نفتی ارسالی از خاورمیانه، از جمله محموله های ارسالی از کشورهای غیر اوپک همچون عمان و یمن ، در چهار هفته منتهی به ٢٥ ژانویه (٥ بهمن) با ١,٦ درصد کاهش به ١٧ میلیون و ٣٦٠ هزار بشکه در روز می رسد.

طبق اعلام این مؤسسه، بارگیری نفت خام در نفتکش ها در دوره مورد بررسی به ٤٨٢ میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه می رسد.

اعضای اوپک در نشست ١٦٣ این سازمان (١٠ خرداد) در وین اتریش تصمیم گرفتند بار دیگر سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه را تثبیت کنند.

نشست بعدی اعضای اوپک به منظور بررسی سیاست های تولید نفت این سازمان ١١ ژوئیه سال جاری میلادی (چهارشنبه ٢١ خرداد ١٣٩٣) در وین اتریش برگزار می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی