شیب تند کاهش نرخ ارز در صورت توافق مذاکرات هسته ای
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر مذاکرات هسته ای بین ایران وگروه1+5 طبق مرحله اول ادامه یابد و نتایج مطلوبی را برای دولت به دنبال داشته باشد ما باید شاهد ادامه کاهش نرخ ارز با شیب تند باشیم.

کمیسیون اقتصادی مجلس.مذاکرات هسته ای.نوسان بهای ارز.رباط کریم.ارز و سکه.رئیس جمهور.بهبود وضعیت

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص علت نوسان بهای ارز در روزهای اخیر به خبرنگار سایت طلا گفت: زمانی بازار ارز با سیر صعودی مواجه می شود که دست دلالان در کار باشد، اما اکنون با روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد یک آرامش نسبی در بازارهای ارزی هستیم .

وی در ادامه افزود: خوشبختانه اقتدار دولت اجازه عرض اندام بیشتر برای سودجویان ارزی را نداده و از سوی دیگر افزایش نرخ بی رویه ارز در بازارهای ارزی و حباب نرخ ارز مانع از ورود افراد فرصت طلب به این بازار شده و همه این عوامل کاهش نرخ ارز یا حداقل ثبات قیمت را به دنبال داشته است.

نماینده مردم شهرستانهای رباط کریم و بهارستان تصریح کرد: اگر ما امروز شرایطی را مشاهده می کنیم که نرخ ارز پایین می آید به هر حال در آینده هم باید این انتظار را در صورت تداوم برخوردهای دولت و از سوی دیگر آرامش نسبی که اجازه ورود سودجویان را نخواهد داد داشته باشیم؛ البته انتظار اینکه نرخ ارز به آن وضعیت قبل از تلاطم بازار برگردد انتظار به جایی نخواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین به خبرنگار سایت طلا اظهار داشت: تیم اقتصادی دولت با توجه به تدابیری که در پیش گرفته، توانمندیهایی که در این حوزه دارد و شناختی که از مشکلات بازار ارز در دوره دولت نهم کسب کرده ، توانسته براحتی بازار ارز و سکه را کنترل کند؛ البته این بدین معنا نیست که ما در آینده نباید شاهد افزایش نرخ ارز باشیم اگر دولت بخواهد کاستی و ضعفی را از خود نشان دهد چه بسا که می تواند بیش از آنچه که در گذشته بوده در شرایط فعلی هم افزایش نرخ ارز را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تیم اقتصادی دولت یکی از تیمهای قوی در دوران انقلاب بوده اذعان داشت: این تیم با تخصص، و باتجربیات خوب و برنامه ریزی های غیر عجولانه توانسته بازار ارز را کنترل کند، از سوی دیگر تهدیدهای رئیس جمهور خطاب به اخلالگران اقتصادی نیز همه دست به دست هم داده تا شاهد وضعیت مطلوب در بازار ارز باشیم ؛ هر چند مطلوب نیست اما می توان در کنترل و ثبات قیمت ارز مطلوب دانست.

نکو گفت: دولت باید طوری برنامه ریزی کند تا همچنان شاهد کاهش نرخ ارز در بازار باشیم به گونه ای که این کاهش موجب بر هم زدن اقتصاد و نگرانی فعالان اقتصادی نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره پیش بینی روند آتی بازار ارز تاکید کرد می توان گفت حرکت آتی قیمت ارز به نتایج مذاکرات هسته ای هم بستگی دارد اگر مذاکرات طبق مرحله اول ادامه یابد و نتایج مطلوبی را برای دولت به دنبال داشته باشد ما باید شاهد ادامه کاهش نرخ ارز با شیب تند باشیم.

وی در گفتگو با سایت طلا تصریح کرد: در صورتی که دولت اقتدار خود را بر جامعه ارز و اقتصاد کشور حاکم کند این امر منجر به ثبات و تنزل تدریجی نرخ ارز با شیب کند خواهد شد.

نکو در پایان یادآور شد باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که مفسدان اقتصادی امروز بیکار ننشسته اند و به تکنولوژیهای جدید و شیوه های نوین مجهز می شوند و چنانچه در دولت آشفتگی ایجاد شود این افراد می توانند در جنگ غالب شوند؛ به طور کلی آینده بازار ارز در شرایط کنونی مبهم نیست و ما شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی