طلا سوار بر موج گرانی
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

منحنی قیمتها در یک هفته گذشته که نوسان حدوداٌ 30 دلاری را برای طلای جهانی به ثبت رساند حاکی از افزایش 10 دلاری هر اونس طلا بود اما بازار تهران با حفظ آرامش تغییرات محدودی را شاهد بود.

اونس طلا.شاخص سهام.کسری تجاری.قیمت طلا.رکود اقتصادی.درخشان

در هفته گذشته روند صعودی بازارهای جهانی طلا تحت تأثیر افزایش شاخص سهام و کاهش کسری تجاری آمریکا دچار وقفه شد که این وقفه اونس را تا سطح 1220 دلار پایین کشاند اما تضعیف دلار و انتشار آمار اشتغال آمریکا زمینه جهش طلا را فراهم کرد و بازار با جبران انحراف قیمتی شاهد اونس 1249 دلاری شد که 10 دلار نسبت به نرخ بسته شده روز شنبه افزایش داشت.

بنابراین گزارش، بازار طلای داخل روز شنبه را با افزایش قیمتها در پی بازار طلای جهانی و رسیدن آن به 1239 دلار آغاز و ارزش هر گرم طلای 18 عیار را به 89 هزار و 616 تومان و هر مثقال طلای 17 عیار را به 388 هزار و 500 تومان رساند که در روز یکشنبه با تعطیلی بازارهای جهانی و با وجود افت 10 تومانی دلار داخل، ارزش این فلز زرد رنگ بر همین بها ثابت ماند.

این گزارش حاکیست، در روز دوشنبه قیمت طلا تحت تأثیر کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو و به بالاترین رکورد در سه هفته اخیر رسید که افزایش ارزش دلار و اظهارات بن برنانکی در خصوص بهبود شرایط اقتصادی آمریکا در سال 2014 میلادی، این افزایش قیمت را محدود و بهای هر اونس به 1241 دلار و 20 سنت رسید.

براساس این گزارش، در روز دوشنبه رشد دلار داخل و طلای جهانی سبب شد تا بهای طلا در بازار تهران تا حدودی افزایش و در هر مثقال طلای 17 عیار به 390 هزار تومان دست یابد.

گزارش سایت طلا می افزاید، روند صعودی قیمت طلای جهانی در روز سه شنبه در پی افزایش شاخص سهام و امیدواری ها نسبت به بهبود وضعیت آمریکا متوقف و ارزش هر اونس بعد از نوسان و کاهش تا سطح 1226 دلار، بر 1233 دلار و 40 سنت آرام گرفت.

واکنش بازار تهران در این روز به افت طلای جهانی و با توجه به رشد دلار داخل کاهش 1 هزار تومانی هر مثقال طلای 17 عیار بود که آرامش این بازار در روز چهارشنبه با وجود افت بیشتر طلای جهانی بر هم نخورد و بر همین بها ثابت ماند.

این گزارش می افزاید، تغییرات قیمتی طلا در روز چهارشنبه در بازارهای جهانی برای دومین روز متوالی کاهش اونس جهانی را به ثبت رساند که در ساعات پایانی فعالیت بازار ارزش این فلز زرد رنگ به 1225 دلار و 80 سنت رسید.

برهمین اساس، در روز پنج شنبه قیمت جهانی طلا تغییر چندانی نداشت اما در روز جمعه تضعیف دلار و از آن مهمتر انتشار آمار ناامید کننده در خصوص وضعیت بازار اشتغال آمریکا در ماه دسامبر سبب صعودی شدن اونس تا 1249 دلار و 60 سنت شد.
بازار طلای تهران در روز پنج شنبه روند عادی را پشت سر گذاشت و قیمت هر مثقال و گرم طلا به 388 هزار تومان و 89 هزار و 547 تومان رسید.

گفتنی است، تحلیلگران هچنان در مورد افق قیمت طلا با هم اختلاف دارند و این نبرد که حاکی از قرار داشتن طلا در مرکز توجهات و تحلیلهاست با موافقانی روبروست که طلا را در شرایط بحران مالی مطمئن ترین سرمایه گذاری می دانند و با اشاره به وجود نگرانی ها از وقوع رکود اقتصادی دیگر در آمریکا، بر ادامه اجرای محرک پولی در کنار پایین بودن نرخ بهره بانکی تأکید و پیش بینی اونس بیش از 1600 دلار را تا پایان سال دارند.

اما مخالفان که طلا را کالایی بدون استفاده می دانند که ارزش آن بیش از حد افزایش یافته، با توجه به ادامه روند نزولی نرخ تورم و افزایش رشد اقتصادی آمریکا به متوقف شدن محرک پولی و کاهش قیمت طلا نظر دارند.
حال باید منتظر روند قیمتی این فلز زرد درخشان بود تا دید پیش بینی کدام گروه به وقوع خواهد پیوست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی