توليد نفت ليبي به روزانه 600 هزار بشكه مي رسد
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

انتظار می رود تولید نفت خام لیبی در پی بازگشایی میدان نفتی الشراره به روزانه 600 هزار بشکه و بالاترین سطح از اوت گذشته برسد.

ابراهیم العوامی، مدیر ارزیابی وزارت نفت لیبی، در مصاحبه ای تلفنی به خبرگزاری بلومبرگ ، گفت: تولید نفتی میدان الشراره از صبح روز گذشته (15 دی) از سرگرفته شده است و هم اکنون  برای ذخیره سازی به پایانه صادراتی زاویه ارسال می شود.

میدان الشراره ظرفیت تولید روزانه 330 هزار بشکه نفت خام را دارد.

میدان نفتی الشراره در نزدیکی شهر کوچک أوباری در جنوب لیبی قرار دارد و به علت ادامه اعتصاب در ماه های گذشته به مدت 90 روز تولید خود را متوقف کرده بود.

تولید نفت لیبی به نوان یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های نفت شمال آفریقا از روزانه یک میلیون و 600 هزار بشکه در ماه ژوئیه به روزانه 210 هزار بشکه در ماه گذشته میلادی  رسید.

بر اساس اطلاعات بلومبرگ، این مقدار تولید، کمترین مقدار از زمان کشته شدن معمر القزافی، رهبر پیشین لیبی در ناآرامی های سال 2011 میلادی است.

اعتصاب کنندگان و نیروهای مسلح میدان های نفتی و چهار پایانه از مجموع 9 پایانه صادرات نفت این کشور را به تعطیلی کشانده اند.

بهای نفت خام برنت هفته گذشته پس از انتشار خبر از سر گیری تولید میدان نفتی الشراره توسط اعتصاب کنندگان، 4.7 درصد سقوط کرد، این مقدار کاهش بیشترین مقدار از تاریخ 31 خرداد 92 محسوب می شود.

به عقیده تام جیمز، مدیر عامل شرکت مشاوره بازار ناویتاس ریسورسز، برای کاهش قیمت ها لازم است تولید لیبی بیش از این افزایش یابد.

وی می افزاید: فعالیت پایانه ها در بخش های غربی لیبی همچنان تعطیل هستند، تا زمانی که این پایانه ها از دست معترضان آزاد نشوند و فعالیت نکنند تاثیر آن در بازار را مشاهده خواهیم کرد.

پایانه صادراتی الصدر که بزرگ ترین پایانه صادراتی لیبی است از تاریخ 6 مرداد سال تعطیل شد، همچنین پایانه شهرهای راس لانوف و الحریقه تحویل نفت را متوقف کرده اند.

با این وجود پایانه های زاویه، البریقه، الجرف و بوری همچنان به کار خود ادامه می دهند.

ماه گذشته میان گروه های شورشیان و دولت توافق بر سر بازگشایی پایانه الحریقه صورت گرفت، این پایانه می تواند روزانه 200 هزار بشکه نفت خام تحویل دهد.

به گفته العوامی بسته شدن پایانه های نفتی لیبی تا کنون بیش از 10 میلیارد دلار به این کشور ضرر رسانده است.

العوامی با اعلام این که نفت تولیدی میدان الشراره سبب بازگشت پالایشگاه زاویه به ظرفیت کامل خود یعنی روزانه 120 هزار بشکه  در مدت دو تا سه روز آینده می شود، اضافه کرد: نخستین محموله صادراتی نفت الشراره هفته آینده روانه بازارهای جهانی می شود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی