چشم انداز قیمت اونس طلا در سال 2014 چگونه است؟
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

سال 2014میلادی با افزایش شاخصهای سهام ، کاهش محرک پولی و رشد سود اوراق قرضه 10ساله آمریکا آغاز شده که این امر نشانگر بهبود اقتصاد این کشور و عدم افزایش بیشتر قیمت طلاست.

چشم انداز قیمت اونس طلا در سال 2014 چگونه است؟

به نقل از یاهو ایندیا نیوز، با تعدیل سیاست پولی آمریکا و افزایش نرخ بهره بانکی این کشور عملکرد بهای اونس طلا در سال 2014میلادی بسیار مهم خواهد بود. با این حال، احتمالا عملکرد قیمتی طلا در سال جدید میلادی از سیر نزولی خارج نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، یکی از مهمترین دلایل ذخیره طلا توسط سرمایه گذاران نرخ بهره بانکی پایین است. بازار طلا از سال 1970 تا 2013 میلادی با نرخ بهره بانکی منفی آمریکا مواجه بوده است.

عملکرد ضعیف قیمت طلا طی دوران افزایش نرخ بهره بانکی بالا این مفهوم را می رساند که با توجه به کاهش محرک پولی آمریکا و افزایش نرخ بهره بانکی نقدینگی از بازار طلا به سمت بازار سهام حرکت کرده است.

آخرین نظرسنجی صورت گرفته توسط تیم تحلیلگران اقتصادی بلومبرگ نشان می دهد که همیشه در پی افزایش نرخ تورم قیمت طلا کاهش نمی یابد یا برعکس.

از سال 1985تا 1987 میلادی علیرغم رشد نرخ بهره بانکی آمریکا بهای اونس طلا با افزایش روبرو شد.

البته بیشترین کاهش قیمت طلا از اکتبر2003تا اکتبر 2006 بوده است، زمانی که نرخ بهره بانکی آمریکا از منفی یک درصد به 3درصد افزایش یافت .

شواهد نشان می دهد طلا همیشه کالایی امن برای سرمایه گذاری بوده است و در بلند مدت سودآور می باشد. فقط در صورتی که نرخ بهره بانکی به بیش از 4درصد افزایش یابد بهای جهانی طلا ماهانه تا یک درصد کاهش خواهد یافت.

در شرایطی که نرخ بهره بانکی در حد متوسط قرار دارد بهای اونس طلا با نوسان کمتری همراه است تا زمانی که نرخ بهره بالا یا پایین است.

پیش بینی می شود روند بهبود بازار مسکن آمریکا در سال 2014میلادی کاهش یابد و فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره بانکی را افزایش ندهد. از این رو کاهش محرک پولی آمریکا منجر به نرخ بهره بانکی متوسط و نوسان اندک قیمت جهانی طلا خواهد شد.

انتظار می رود سیر بهای اونس جهانی طلا در سال 2014میلادی به صورت V شکل نباشد و ممکن است در محدوده سطح کنونی ثابت باقی بماند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی