صادرات اوپک کاهش می یابد
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

موسسه اطلاعات نفتی اویل موومنتس اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک ) صادرات نفت خود را از اواسط ژانویه به دلیل کاهش تقاضای زمستانی در نیمکره شمالی کاهش خواهد داد.

صادرات اوپک کاهش می یابد

به نقل از بلومبرگ ، اوپک که حدود 40 درصد نفت جهان را تامین می کند در چهار هفته منتهی به 18 ژانویه صادرات خود را با روزانه 410 هزار بشکه(1.7 درصد) کاهش به 23 میلیون و 650 هزار بشکه در روز خواهد رساند.

 

این درحالی است که اوپک در دوره منتهی به 21 دسامبر 24 میلیون و 60 هزار بشکه نفت در روز صادر کرده بود. در این آمار دو عضو اوپک یعنی آنگولا و اکوادور مورد محاسبه قرار نگرفته اند.

 

روی میسون از مقامات موسسه اطلاعات نفتی اویل موومنتس گفت: این تنها یک توقف در چرخه زمستانی است. در اوایل ماه آینده یک کاهش زمستانی دیگر در صادرات اوپک رخ خواهد داد.

 

تقاضای جهانی نفت معمولا در سه ماهه چهارم سال به دلیل افزایش مصرف سوخت های گرمایی در نیمکره شمالی افزایش می یابد. بهای نفت برنت در آخرین روز معاملات این هفته 107 دلار در هر بشکه بود.

 

صادرات نفت خاورمیانه در ماه منتهی به 18 ژانویه با 1.7 درصد کاهش به 17 میلیون و 300 هزار بشکه در روز خواهد رسید. این درحالی است که در دوره قبلی صادرات خاورمیانه 17 میلیون و 600 هزار بشکه در روز بود. در این آمار کشورهای یمن و عمان نیز که عضو اوپک نیستند گنجانده شده اند.

 

موسسه اطلاعات نفتی اویل موومنتس افزود: نفت موجود در نفتکشها نیز تا 18 ژانویه از 488 میلیون و 170 هزار بشکه با 0.6 درصد کاهش به 485 میلیون و 200 هزار بشکه خواهد رسید.

 

این شرکت در محاسبات خود نفت منتقل شده توسط نفت کشها را مورد محاسبه قرار می دهد نه نفت ذخیره شده در نفت کش ها.

 

اعضای اوپک شامل الجزایر ، آنگولا، اکوادور، ایران، عراق، کویت، لیبی ، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا هستند. نشست بعدی این سازمان 11 ژوئن در وین برگزار می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی