طوفان نیامد، گاز ارزان شد!
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ذخایر انرژی این کشور با افزایش 600 هزار بشکه ای روبرو شده است.

طوفان نیامد، گاز ارزان شد!

در پی بهبود روند صادرات نفت لیبی و کاهش کسری منابع نفت و گازوییل آمریکا، معاملات آتی نفت در بازارهای جهانی پایان هفته را کاهشی ثبت کردند.

به گزارش بورس نیوز، معاملات نفت خام آمریکا تحویل ماه فوریه با کاهش 1.48 درصدی در محدوده 93 دلار و 96 سنت بسته شدند تا کاهش 6.3 درصدی را طی هفته ثبت کنند.

همچنین معاملات نفت برنت با افت 89 سنتی با قیمت 106 دلار و 89 سنت در هر بشکه هفته را به پایان بردند تا در آستانه ثبت نزول 4.7 درصدی طی هفته گذشته قرار بگیرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ذخایر انرژی این کشور با افزایش 600 هزار بشکه ای روبرو شده است. در این بین ذخایر نفت رشد 5 میلیون بشکه ای و گازوییل رشد 800 هزار بشکه ای را داشتند.

همچنین سازمان پتروشیمی آمریکا اعلام کرد عرضه نفت در هفته منتهی به 27 دسامبر حدود 7 میلیون بشکه کاهش یافته است.

طی هفته گذشته مقامات لیبی اعلام کردند که تعدادی از میادین نفتی این کشور به زودی کار خود را از سر خواهند گرفت. دولت لیبی توانسته به توافقاتی با معترضین برسد. تولیدات نفت لیبی از 1.4 میلیون بشکه در روز در ماه جولای به حدود 250 هزار تن رسیده است. کارشناسان پیش بینی می کنند با ادامه این روند شاهد افزایش عرضه در بازار نفت جهانی خواهیم بود.

در این میان بازار گاز طبیعی نیز با کاهش نرخ ها دنبال شد تا معاملات گاز طبیعی تحویل ماه فوریه با کاهش 4.1 سنتی به محدوده 4 دلار و 28 سنتی برسند.

کاهش قیمت جمعه در حالی بود که روز پیش از آن با پیش بینی ها از احتمال وقوع طوفان فعالان بازار انتظار رشد تقاضا را داشتند. اما پیش بینی هواشناسی روز جمعه ورود موج سرما را به هفته آینده موکول کرد. از جمله دیگر دلایل کاهش قیمت گاز طبیعی نیز اخبار مربوط به بهبود وضعیت ذخایر انرژی آمریکا بود.

طبق نظرسنجی این هفته بلومبرگ فعالان بازار انرژی با ادامه افت دما در آمریکا و به تبع آن رشد تقاضا انتظار رشد قیمت قیمت گاز طبیعی را طی هفته پیش رو دارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی