دلار از تب و تاب افتاد
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

بازار ارز در هفته گذشته که شاهد عبور دلار از مرز 3 هزار تومان بعد از 5 هفته نوسان در زیر این سطح بود، نوسانات خود را در زیر این مرز به پایان رساند و هفته ای به نسبت ثابت را رقم زد، که در هفته جاری با افت بها دلار را به زیر کشاند.

دلار از تب و تاب افتاد

بهای دلار که هفته گذشته را با نوسانات محدودی در آستانه سال نومیلادی تا 3020 تومان بالا رفته بود در اواخر این هفته در مسیر کاهشی قرار گرفت و در اوایل هفته جاری به 2967 تومان هم تنزل پیدا کرد.

براساس این گزارش، بازار ارز که با آغاز فصل زمستان گام در مسیر افزایشی گذاشت، در هفته قبل مرز 3 هزار تومان را بعد از 5 هفته نوسان مجدداٌ پشت سر گذاشت و قدری بر بالای این سطح ایستاد اما در روز چهارشنبه با روندی نزولی به بهای 2995 تومان دست یافت که تفاوتش نسبت به نرخ روز شنبه ناچیز و در نتیجه هفته ای به نسبت ثابت رقم خورد.

این گزارش حاکیست، دلار روز شنبه گذشته را بر خلاف مسیر صعودیش با کاهش آغاز کرد که در ساعات پایانی با افزایش جزئی همراه و به نرخ 2994 تومان دست یافت اما یورو و پوند در این روز به روند افزایشی خود ادامه و تا سطح 4104 و 4920 تومان بالا آمدند.

براساس این گزارش، در روز یکشنبه ارزها بازهم افزایش یافتند و دلار پا را فراتر از مرز 3 هزار تومان گذاشت که همچنان در نظر فعالان این بازار این امر از افزایش تقاضا نشأت می گیرد اما کارشناسان آن را مربوط به رخدادهای ترکیه و اخبار اخیر در خصوص ارتباط این تحولات با ایران می دانند و معتقدند با گذر از این رخدادها دلار نیز آرام و به مسیر با ثبات خود باز می گردد.
در غروب روز یکشنبه دلار بر بهای 3013 تومان و هر یورو و پوند بر 4136 و 4947 تومان آرام گرفتند.
بنابراین گزارش، هر درهم امارات نیز از بهای 815 تومان روز شنبه به 827 تومان در روز یکشنبه رسید.

این گزارش می افزاید، در روز دوشنبه حرکت صعودی دلار متوقف شد و با کاهش تقاضا دلار به 3005 تومان رسید که با ادامه این روند در روز چهارشنبه ارزش این ارز دوباره به زیر مرز 3 هزار تومان رفت و بر بهای 2995 تومان قرار گرفت.
سایر ارزها نیز در روز دوشنبه در پی دلار با افت بها مواجه و ارزش هر یورو و پوند در این روز به 4120 و 4935 تومان رسید که نسبت به روز گذشته 16 و 12 تومان کاهش داشتند.

گزارش سایت طلا می افزاید، در روز چهارشنبه بازار ارز شاهد عقب نشینی یورو و پوند تا بهای 4110 و 4930 تومان بود که نسبت به نرخ بسته شده روز شنبه 6 و 10 تومان افزایش داشتند.

قابل ذکر است، بازار ارز در روز سه شنبه به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن علیه السلام و در روز پنج شنبه همزمان با شهادت امام رضا (ع) تعطیل بود.

گفتنی است، در هفته گذشته علی رغم صعود دلار و عبور آن از مرز 3 هزار تومان، پایانی کاهشی در پی کاهش تقاضا و اخبار امیدوارکننده از روند مذاکرات رقم خورد و اکثر کارشناسان اقتصادی معتقد هستند در روزهای آینده شاهد اصلاح نرخ ارز و تسلیم شدن دلار به روند کاهشی هستیم که افت نرخ ارزها در روز شنبه گواهی بر این مدعاست.

گرچه سخنان امیدوارکننده مسئولان اقتصادی دولت و سخنرانی رئیس بانک مرکزی مبنی بر تداوم سیر نزولی ارزها در افت بهای دلار بی تأثیر نبود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی