ماندگاری اونس طلا در حوالی 1240 دلاری در پی افزایش تقاضا
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

افزایش تقاضای جهانی برای شمش و سکه طلا در روزهای نخست سال جدید میلادی موجب شد تا قیمت طلا در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شود.

ماندگاری اونس طلا در حوالی 1240 دلاری در پی افزایش تقاضا

به نقل از بلومبرگ؛ افزایش تقاضای سکه طلا در بازار آمریکا، رشد فزاینده تقاضا در بازار چین و افزایش چشمگیر واردات طلای ترکیه مهمترین عوامل رشد نسبی قیمت طلا در بازارهای جهانی به شمار می رود.

بر اساس این گزارش واردات طلای ترکیه طی ماه دسامبر بیش از 64 درصد رشد داشته است. قیمت طلا 31 دسامبر به کمتر از 1181 دلار رسیده بود که این پایین ترین رقم از ماه ژوئن به شمار می رود.

معاون موسسه بولیون والت در این باره تاکید کرد، بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی از کاهش قیمت طلا به عنوان فرصت مناسبی برای خرید استفاده کرده اند. این مساله تاثیر زیادی در افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

قیمت هر اونس طلا در آخرین ساعات مبادلات روز جمعه با 1.1 درصد افزایش به بیش از 1237 دلار رسیده است. قیمت طلا طی هفته گذشته با رشد 2 درصدی روبرو شد که این میزان افزایش از 25 اکتبر بی سابقه بوده است.

قیمت طلا در سال 2013 میلادی بیش از 32 درصد کاهش یافت که این بدترین عملکرد قیمت این فلز زرد از سال 1981 میلادی بوده است.

میزان تقاضای جواهرات، شمش و سکه طلا در بازار چین در 12 ماه منتهی به سپتامبر 2013 نیز با 30 درصد رشد به بیش از 996 تن رسیده است. این رقم برای هند نیز در این مدت به 977 تن رسیده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی