روزهای نه چندان گرم دلار در یخبندان بازار
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

بازار ارز در هفته گذشته به رغم حجم پایین معاملات شاهد افزایش ارزش ارزها و پیش روی دلار تا نزدیکیهای مرز 3000 تومان بود، بازاری که در هفته های اخیر با سکوت دلار و ریزش تدریجی این ارز به ثبات نسبی دست یافته بود.

روزهای نه چندان گرم دلار در یخبندان بازار

در هفته قبل بازار ارز هفته ایی افزایشی و با نوسان را پشت سر گذاشت که در نظر فعالان این صنف رشد قیمتها تاحدودی مربوط به افزایش سطح تقاضا برای خرید دلار مسافرتی و از سویی دیگر مربوط به گمانه زنی ها از احتمال تصویب تحریمهای جدید سنای آمریکا علیه ایران در ششم ژانویه است که البته در نظر برخی از کارشناسان افزایش قیمتها مقطعی و مربوط به اخبار منتشر شده از فساد اقتصادی در ترکیه و سقوط ارزش لیر در برابر دلار بوده است.

این گزارش حاکیست، دلار روز شنبه را با ثبات بر بهای 2944 تومان آغاز کرد اما ارزش یورو و پوند با کاهش به 4030 و 4825 تومان رسید که در روز یکشنبه با رشد 8 تومانی دلار، یورو نیز 10 تومان افزایش یافت اما سایر ارزها روزی با ثبات را سپری کردند که در نظر صرافان کاهش حجم مبادلات سبب تثبیت قیمتها شد.

بر پایه گزارش سایت طلا، روز دوشنبه بازار ارز همزمان با اربعین حسینی تعطیل بود اما در روز سه شنبه قیمت ارزها منجمله دلار افزایش یافت، به گونه ای که دلار و یورو در این روز با بهای 2972 و 4065 تومان و هر پوند و درهم امارات با نرخ 4850 و 815 تومان معامله شدند.

براساس این گزارش، با وقفه در روند افزایشی ارزها در روز چهارشنبه، قیمت دلار تا سطح 2966 تومان پایین آمد اما در روز پنج شنبه این روند با قوت بیشتری دنبال شد تا جائیکه دلار از مرز 3000 تومان نیز عبور کرد

شایان ذکر است، هر یورو و پوند انگلیس در پایان معاملات هفتگی به بهای 4082 و 4870 تومان و هر درهم به 817 تومان دست یافتند.

گفتنی است، بازار ارز و بویژه دلار که در هفته های گذشته روند ملایم کاهشی را در پیش گرفته بود، در هفته قبل با دامنه وسیع نوسانات روی افزایش قیمتها را به خود دید تا جائیکه دلار از نوسان بسیار محدود پیرامون بهای 2940 تومان تا نزدیکیهای مرز 3000 تومان پیش رفت که در نظر صرافان این روند مقطعی و مربوط به فرا رسیدن سال جدید میلادی و مسافرتهای خارجی است.

فعالان بازار ارز پایان سال میلادی، و رشد حجم تقاضا را دلیل اصلی رشد دلار می دانند، کما اینکه برخی از تحلیل ها تنشهای سیاسی در ترکیه و مبادلات طلا در هالک بانک این کشور با ایران در نوسان اخیر قیمت دلار دخیل می دانند، ولی آنچه مهم به نظر می آید، این است که دلار هنوز زیر مرز روانی 3000 تومان قرار دارد، و این اسکناسهای پشت سبز با نوسان عمده ای مواجه نشده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی