قیمت جهانی طلا به مرز 1212 دلار رسید
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

قیمت طلا در حالی طی دو روز اخیر با افزایش نسبی روبرو شده که طی ماه دسامبر و سه ماه پایانی 2013 میلادی تحت تاثیر کاهش محرک پولی فدرال رزرو آمریکا با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

قیمت جهانی طلا به مرز 1212 دلار رسید

به نقل از بلومبرگ؛ قیمت هر اونس طلا امروز جمعه به بیش از 1211.85 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز برای لحظاتی به بیش از 1215 دلار رسید که این رقم از 19 دسامبر بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا نسبت به اواخر سپتامبر 8.8 درصد کاهش داشته است. قیمت این فلز زرد در ماه دسامبر 3.3 درصد کاهش یافته تا برای چهارمین ماه متوالی با افت روبرو شده باشد.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 28 درصد کاهش داشته است تا بدترین عملکرد خود از سال 1981 میلادی را ثبت کند. نگرانی ها نسبت به کاهش محرک پولی فدرال رزرو آمریکا، بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و افزایش شاخص سهام در بازارهای جهانی از مهمترین علل کاهش قیمت طلا به شمار می رود.

ادوارد مه یر کارشناس ارشد موسسه اف سی استون تاکید کرد، به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر کاهش نرخ تورم جهانی، بهبود وضعیت اقتصادی کشورهای صنعتی و توسعه یافته و افزایش شاخص سهام با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.3 درصد افزایش به بیش از 19.82 دلار رسیده است. قیمت نقره روز گذشته نیز 2.1 درصد افزایش یافته بود. قیمت نقره از ابتدای امسال تاکنون با افت 35 درصدی روبرو شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی