طلا سال آینده درخشش خود را باز خواهد یافت
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

موسسه تحقیقاتی کاپیتال اکونومیکس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد، طلا که امسال بدترین عملکرد خود را در سه دهه اخیر ثبت کرده است بار دیگر طی سال آینده با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

طلا سال آینده درخشش خود را باز خواهد یافت

به نقل از سی ان بی سی، قیمت جهانی طلا در سال 2013 میلادی با کاهش 28 درصدی روبرو شده که این میزان کاهش از سال 1981 میلادی بی سابقه بوده است. تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا مبنی بر کاهش 10 میلیارد دلاری محرک پولی تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش در حالی که اکثر موسسات مالی و بانکی بین المللی پیش بینی خود نسبت به قیمت طلا در سال 2014 را کاهش داده اند ولی موسسه کاپیتال اکونومیکس بر این باور است که قیمت طلا بار دیگر با افزایش روبرو خواهد شد و طلا در بازارهای جهانی خواهد درخشید.

یک کارشناس ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس در این باره تاکید کرد، سرمایه گذاران بین المللی هنوز اعتماد چندانی به اقتصاد جهانی ندارند و به نظر من ریسک زیادی اقتصاد بین المللی را تهدید می کند. اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی جهان نیز نتوانسته است رشد و رونق باثبات اقتصادی را به همراه داشته باشد.

وی افزود، گرچه سال 2013 دوران فاجعه باری برای طلا بوده ولی کاهش قیمت طلا در شش ماه نخست 2013 به مراتب بیشتر از شش ماه دوم بوده و اکنون می توان گفت طلا بدترین بحران را پشت سر گذاشته است.

قیمت طلا از 1675 دلار در ابتدای سال 2013 به 1200 دلار در شش ماه نخست کاهش یافت و در شش ماه دوم نیز بار دیگر به 1400 دلار رسید و مجددا به مرز 1200 دلار کاهش داشت.

وی تصریح کرد، به نظر من تشدید بحران مالی و بدهی منطقه یورو در سال 2014 بار دیگر موجب افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی