تا چه زمانی طلای و سکه خود را نگه داریم؟
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

کارشناسان اقتصادی اعلام کردند شواهد نشان می دهد اخیرا سرمایه گذاری بلند مدت روی داراییهای نظیر سهام بیشتر از طلا بوده است.

تا چه زمانی طلای و سکه خود را نگه داریم؟

به نقل از پایگاه اینترنتی سین سیناتی، شواهد حاکی از این امر می باشد که اخیرا سرمایه گذاری بلند مدت روی داراییهای نظیر سهام بیشتر از طلا بوده است. در واقع افراد منکر طلا شده اند نه به آن اعتقاد دارند و نه آن را رد می کنند.

بر اساس این گزارش، از زمان قدیم طلا به عنوان محافظی از قدرت خرید ما در زمان تورم بوده و امکان حمایت از ارزش پول طی بحران مالی جهان را فراهم کرده است. قیمت جهانی طلا به هنگام بحران مالی رشد خوبی را از خود نشان می دهد. بهای این فلز طی ده سال اخیر از 300 دلار در سال 2001 به 1900 دلار در سال 2011 رسید و این رشد بسیاری از سرمایه گذاران را به بازار سوق داد.

بر این اساس، اگر دورانی برای درخشش اونس طلا بود باید امسال صورت می گرفت. ما امسال شاهد تداوم نا آرامی هایی در خاورمیانه نظیر تهدیدهای رهبر کره شمالی، ادامه بحران مالی در واشنگتن و خبرکاهش محرک پولی آمریکا بودیم.

با وجود این عوامل مثبت برای رشد قیمت طلا، بهای این فلز زرد با از دست دادن ارزش خود در 11 ماه گذشته هنوز در محدوده 1200 دلار داد و ستد می شود.

طی دو سال اخیر قیمت طلای جهانی تا 35 درصد کاهش یافته است. چنین سقوط بی سابقه ای فرصت افزودن ذخایر طلا را از سرمایه گذاران می گیرد.

یکی از عوامل سیر کاهش قیمت طلا که در پیش روی سرمایه گذاران طی سال آینده می باشد کاهش محرک پولی آمریکا با عنوان تسهیل سیاست پولی (QE) است. زمانی که محرک پولی کاهش یابد یا متوقف شود، این تغییرات منجر به افزایش نرخ بهره بانکی و تقویت ارزش دلار خواهد شد.

از آنجایی که طلا بر حسب دلار آمریکا مبادله می شود رشد ارزش دلار به معنای هزینه کردن دلار کمتر برای خرید طلاست.

افرادی که روی نقره سرمایه گذاری می کنند نیز باید مراقب خطرات سیر نزولی این فلز در آینده باشند . اکثر نقره ها صرفا از معدن نقره استخراج نمی شوند بلکه از طریق استخراج فلزات صنعتی دیگر نظیر مس یافت می شوند. علاوه بر تقویت ارزش دلار آمریکا ، رونق اقتصاد جهان نیز تقاضای خرید مس را افزایش می دهد؛ در نتیجه عرضه نقره نیز افزایش می یابد و بهای این فلز با کاهش مواجه می شود.

بهار سال گذشته بسیاری از سرمایه گذاران ذخایر طلای خود را از صندوقهای سرمایه گذاری خارج کردند و به خرید سهام روی آوردند.
اکنون کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران توصیه می کنند چنین کاری را انجام دهند و به سمت بازار سهام حرکت کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی