سرنوشت Hegemony دلار
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

علی رغم افزایش ارزش اسمی دلار آمریکا در بازارهای بین المللی و ادامه هژمونی دلار در عرصه بین المللی به نظر می رسد ارزش واقعی دلار بر اساس شاخص های اقتصادی به هیچ وجه مطابق با ارقام کنونی نیست.

سرنوشت Hegemony دلار

به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت اوراکل، تحلیلگران اقتصادی و ارزی بر این باورند که هژمونی دلار تاکنون به آمریکا اجازه داده است تا تحولات اقتصادی خود را آنطور که می خواهد پیش ببرد. تسلط دلار آمریکا بر بازارهای بین المللی ارز به گونه ای است که آمریکا به انتشار دلار بدون پشتوانه همچنان ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش یکی از مهمترین علل ادامه هژمونی دلار در طول تاریخ اقتصادی جهان فقدان گزینه های جایگزین مناسب به جای دلار است. تاکنون تلاش کشورهای رقیب آمریکا برای جایگزین کردن ارز مناسبی به جای دلار به جایی نرسیده است.

بی شک آمریکا می تواند با تکیه بر هژمونی و تسلط دلار بر اقتصاد جهان نوع تعاملات خود با کشورهای رقیب به خصوص چین را مدیریت کند. چین یکی از بزرگترین خریداران بدهی های آمریکا به شمار می رود و بخش مهمی از ذخایر ارزی خود را با دلار نگهداری می کند. کاهش شدید ارزش دلار می تواند علاوه بر رشد صادرات آمریکا زیان و ضرر سنگینی را به چین و سایر رقبای اقتصادی آمریکا وارد کند.

تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد نرخ تورم آمریکا از سال 1986 تا 2000 میلادی بیش از 57 درصد رشد داشته و این رقم طی سال های 2000 تا 2013 نیز با رشد 37 درصدی روبرو شده است. به تعبیر دیگر طی سال های 1986 تا 2013 میلادی ارزش دلار بیش از 54 درصد کاهش یافته است.

ارزش دلار بیشتر از جنبه تاثیر آن بر قیمت طلا و سایر کالاها در بازارهای جهانی اهمیت دارد. با افزایش یا کاهش ارزش دلار تقاضا برای خرید آن کاهش یا افزایش پیدا می کند و ارتباط نزدیک دلار با طلا تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:ارزش اسمی دلار,Hegemony,فقدان,نوسانات,
ارسال توسط پیمان معظمی