قيمت دلار، طلا، سكه و نفت در بازار تهران و بازار جهانی در روز دوشنبه 11 آذر ماه 1392 + تحلیل بازار
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

آمار های دولتی چین مبنی بر شدت گرفتن فعالیت های صنعتی در این کشور و محدود شدن عرضه نفت در لیبی سبب افزایش بهای نفت برنت تا حدود ١١٠ دلار در ساعات اولیه معاملات امروز (١١ آذر) شد.

قيمت دلار، طلا، سكه و نفت در بازار تهران و بازار جهانی در روز دوشنبه 11 آذر ماه 1392 + تحلیل بازار

بولتن نیوز_ صفحه انرژی، بررسی نرخ ارز و قیمت دلار ، طلا، سکه و نفت در بازارهای داخلی و بازارهای خارجی در روز دوشنبه 11 آذر ماه 1392 به شرح ذیل است.

 

 

 

قیمت انواع سکه و ارز در بازار در روز دوشنبه

 

نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در روز دوشنبه در بازار 867 هزار و 500 تومان، طرح قدیم 867 هزار تومان، نیم سکه 441 هزار تومان، ربع سکه 265 هزار تومان و گرمی 170 هزار تومان اعلام شد.

 

همچنین نرخ هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار داخلی 89 هزارتومان است.

 

در همین حال، صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش 2958 تومان، هر یورو را 4020 تومان، هر پوند را 4845 تومان و هر درهم امارات را 810 تومان اعلام کردند.

 

 

 

کاهش ۹ دلاری قیمت جهانی طلا

 

از ابتدای گشایش بازارهای جهانی در روز جاری، قیمت هر اونس (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) طلا از ۱۲۴۶ دلار به ۱۲۳۷ دلار در لحظه تنظیم این گزارش افت کرده است.

 

همچنین تغییرات یک ماهه گذشته طلا نشان می دهد، این نرخ ۷۷ دلار و ۹۰ سنت کاهش قیمت طلا در بازار جهانی روی داده و در یک سال گذشته ۴۷۷ دلار قیمت هر اونس طلا کاهش یافته است.

 

همچنین قیمت هر اونس نقره با ۴ سنت افزایش ۱۹ دلار و ۷۲ سنت هر اونس پلاتین با یک دلار افزایش ۱۳۵۷ دلار هر اونس پالادیوم ۴ دلار کاهش ۷۱۳ دلار و هر اونس رادیوم بدون تغییر ۹۵۰ دلار معامله شد.

 

همچنین بلومبرگ گزارش داد؛ هر اونس طلا با ۱۰ دلار و ۲۰ سنت کاهش به ۱۲۴۰.۲ دلار رسید و هر بشکه نفت سبک آمریکا با ۹ سنت افزایش به ۹۲ دلار و ۸۱ سنت رسید.

 

نرخ برابری یورو و دلار آمریکا ۱.۳۵۵۳ واحد رسید که شاهد ۲۷ صدم درصد کاهش بوده است.

 

همچنین یکصد ین ژاپن در مقابل دلار با ۲۸ صدم درصد افزایش به ۱۰۲.۷۲ دلار رسید.

 

 

 

تقویت احتمال ارزانی طلا در ماه های آینده

 

موسسه مالی سیتیکس فیوچرز اعلام کرد با توجه به تحولات اقتصادی آمریکا احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا در ماه های آینده وجود دارد و این احتمال تقویت شده است.

 

به نقل از بلومبرگ؛ قیمت طلا در ماه های اخیر تحت تاثیر نگرانی از متوقف شدن محرک پولی 85 میلیارد دلاری فدرال رزرو آمریکا کاهش یافته و به نظر می رسد با بهبود نسبی شرایط اقتصادی آمریکا در ماه های جاری نیز فشار بیشتری بر قیمت طلا وارد خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش قیمت طلا در ماه نوامبر 5.3 درصد کاهش یافت که این میزان کاهش از ماه جولای بی سابقه بوده است. نظرسنجی بلومبرگ از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه نوامبر 183 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه اکتبر به 204 هزار فرصت شغلی رسیده بود.

 

وانگ ژیائولی استراتژیست سرمایه گذاری موسسه سیتیکس فیوچرز در این باره تاکید کرد، تا زمانی که آمارهای اقتصادی نشانگر بهبود وضعیت آمریکا باشد احتمال متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو بیشتر شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

 

نظرسنجی بلومبرگ از کارشناسان اقتصادی همچنین نشان می دهد که فدرال رزرو در نشست مارس 2014 میلادی محرک پولی خود را به کمتر از 70 میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

 

آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است 17 و 18 دسامبر برگزار شود.

 

 

 

افزایش بهای نفت به دنبال رشد فعالیت های اقتصادی چین و افت صادرات نفت لیبی

 

آمار های دولتی چین مبنی بر شدت گرفتن فعالیت های صنعتی در این کشور و محدود شدن عرضه نفت در لیبی سبب افزایش بهای نفت برنت تا حدود ١١٠ دلار در ساعات اولیه معاملات امروز (١١ آذر) شد.

 

 به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آمار ارائه شده توسط کشور چین مبنی بر شدت گرفتن فعالیت های صنعتی در این کشور و ناآرامی های سیاسی و اجتماعی در لیبی که باعث محدود شدن عرضه نفت این تولیدکننده مهم آفریقای شمالی شده، سبب بالا رفتن بهای نفت خام برنت تا حدود ١١٠ دلار در ساعات اولیه معاملات روز دوشنبه (١١ آذر) شد.

 

شاخص PMI که نشانگر فعالیت های اقتصادی شرکت ها و میزان مبادلات آنهاست، نشان می دهد که رشد فعالیت کارخانه های چین، بزرگ ترین وارد کننده نفت جهان، در ماه نوامبر سال جاری میلادی به دلیل افزایش تقاضای داخلی و خارجی به بیشترین حد خود در ١٨ ماه گذشته رسید.

 

عمر شکمک، معاون وزیر نفت لیبی روز دوشنبه به رویترز گفت هم اکنون صادرات نفت لیبی تنها حدود ١٣٠ هزار بشکه در روز است که بیش از ١ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه از مقدار تولید این کشور پیش از آغاز ناآرامی های لیبی کمتر است.

 

کارستن فریتیش، تحلیل گر ارشد نفت و فرآورده های نفتی در کومرز بانک آلمان می گوید: پس از انتشار اطلاعات کارخانه های چینی که فراتر از انتظار بود، در حال بازگشت به قیمت حدود ١١٠ دلار برای هر بشکه هستیم.

 

وی افزود: عرضه نفت اوپک نیز به دلیل کم شدن صادرات لیبی اندکی کاهش یافته و باعث توازن بازار شده است.

 

نظرسنجی ماهانه رویترز روز جمعه گذشته نشان داد که اوپک در ماه نوامبر ٢٩ میلیون و ٦٤٠ هزار بشکه تولید کرده که کمترین حد در دو سال نیم گذشته و کمتر از رقم برآورد شده ٢٩ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه برای ماه اکتبر بوده است.

 

نظرسنجی رویترز نشان داد که اعتصاب ها در میدان های نفتی و پایانه های لیبی میانگین تولید را در ماه نوامبر به ٣٥٠ هزار بشکه رسانده و در پایان همان ماه نیز تولید نفت خام این کشور حدود ٢٥٠ هزار بشکه بود، که تنها بخش کوچکی از یک میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه ای است که این کشور در آغاز سال جاری میلادی تولید می کرد.

 

معاون وزیر نفت لیبی به رویترز گفت در ماه های اخیر تولید نفت لیبی حتی کمتر شده است و مجموع تولید به تنها ٢٢٤ هزار بشکه رسیده است.

 

روز چهارشنبه (١٣ آذر) وزیران اوپک در وین گرد هم می آیند تا در مورد سیاست تولید تصمیم گیری کنند. نشانه ها حاکی از آن است که وزیران و مقام های اوپک در نظر دارند سقف تولید این سازمان را روی رقم روزانه ٣٠ میلیون بشکه تثبیت کنند.

 

اما تحلیل گران بر این باورند که تولید در سال آینده باید کمتر شود زیرا تقاضا برای نفت اوپک به شدت کاهش خواهد یافت.

یک عضو بلندپایه هیئت همراه اوپک به رویترز گفت: از هم اکنون تا پایان ماه مارس بازار با ثبات به نظر می رسد و قیمت نیز ثابت می ماند اما از ماه ژوئن، کاهش تولید ضروری خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی