افقی منفی پیش روی بازار ارز
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

بازار ارز در هفته گذشته روزهای پر التهاب و پر افت و خیزی را پشت سر گذاشت تا حدی که اختلاف بالاترین دامنه این نوسان از پایین ترین سطح به 120 تومان رسید.

افقی منفی پیش روی بازار ارز

در هفته گذشته دامنه نوسانات ارزها گسترده تر شد تا جائیکه افت و خیز پر شتاب ارزها معاملات بازار را مختل کرد و میزان خرید و فروش را به حداقل رساند و این امر تا حدی بود که از ظهر روز چهارشنبه تابلوی صرافان خاموش و قیمتها لفظی شد.

این گزارش حاکیست، بازار ارز هفته قبل در سایه انتشار اخبار توافق ایران و گروه 1+5 در سرازیری قرار گرفت به گونه ای که دلار با تجربه سطوح جدیدی از قیمتها به سوی کانال 2800 تومان پیش رفت، رقمی که برخی از کارشناسان آن را قیمت تعادلی دلار می دانند

بر پایه این گزارش، روند کاهشی بازار ارز در روزهای آغازین هفته ارزش دلار را از 3010 تومان به 2890 تومان در روز دوشنبه رساند که این روند پرشتاب دلار در کسب ارقام پایین تر، معاملات را به حداقل رساند.
یورو و پوند نیز از بهای 4050 و 4835 تومان روز شنبه تا سطح 3930 و 4730 تومان در روز دوشنبه عقب نشستند. همچنین قیمت درهم امارات از 821 تومان به 795 تومان رسید.

البته روند کاهشی قیمتها دیری نپاید که به رشد قیمتها بدل و هیجان بازار معکوس شد و این بار مسابقه ارزها در کسب ارقام بالاتر بود که البته دلار نتوانست سقف 3000 تومان را بشکند و هفته قبل را در کانال 2900 تومان سپری کرد.

گزارش سایت طلا می افزاید، از روز سه شنبه بازار ارز شاهد رشد قیمتها بود که ادامه این روند در روز چهارشنبه دلار را به بهای 2980 تومان و یورو و پوند را به 4045 و 4860 تومان رساند.
در این روز ارزش هر درهم امارات به 817 تومان رسید.
شایان ذکر است، ارزها در روز پنج شنبه با تغییرات کاهشی روبرو و بهای دلار به 2965 تومان رسید که با آرام گرفتن دلار بر این سطح 38 تومان نسبت به نرخ بسته روز شنبه کاهش داشت.
هر یورو و پوند انگلیس در پایان معاملات روز پنج شنبه به بهای 4030 و 4860 تومان و هر درهم به 815 تومان دست یافتند.

قابل ذکر است، از دلایل افت ارزش دلار در روزهای اخیر روند مثبت مذاکرات ایران و گروه 1+5 و از آن مهمتر کاهش تقاضا و ورود دلارهای خانگی به بازار عنوان شده است، چرا که دیگر دلار ارز مطمئنی برای پس انداز کردن نیست و آن سود آوری گذشته را ندارد.

گفتنی است، پیش بینی حاکم شدن روند نزولی دلار در بازار با لغو کامل تحریمهای اقتصادی در آینده، آزاد سازی دلارهای بلوکه شده، کاهش تورم و افزایش تجارت و مناسبات بین المللی افقی منفی پیش روی بازار ارز ترسیم کرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی