کاهش درخشش سکه های طلایی در هفته گذشته
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

در هفته گذشته نوسان قیمتها در بازار سکه که در پی ریزش ارزش دلار داخل و افت طلای جهانی رخ داد با روند منفی 30 هزار تومان از سکه بهار آزادی کاست.

کاهش درخشش سکه های طلایی در هفته گذشته

به گزارش سایت طلا، در هفته قبل بازار سکه شاهد فضای روانی متأثر از توافق هسته ای در مذاکرات ژنو بود که در پی کاهش نرخ ارز و ارزش اونس و با پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا با شتاب بیشتری سطوح پایین قیمتی را تجربه کرد.

براساس این گزارش، بازار سکه روز شنبه را در حالی آغاز کرد که کاهش طلای جهانی و ورود آن به کانال 1250 دلار، قیمت سکه را به سطوح کم سابقه ای رساند، بطوریکه هر قطعه سکه طرح امامی با بهای 887 هزار تومان و طرح قدیم این سکه با نرخ 886 هزار تومان به فروش رسیدند.
هر نیم سکه در روز شنبه با بهای 455 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی با قیمت 268 و 175 هزار تومان فروخته شدند.

این گزارش حاکیست، در روز یکشنبه با مثبت بودن نتیجه مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 قیمتها در بازار سکه با شتاب بیشتری بر مدار نزولی حرکت کرد تا حدی که ارزش سکه بهار آزادی با افت 58 هزار تومانی در طرح امامی به 829 هزار تومان و در طرح قدیم به 828 هزار تومان رسید.
در همین راستا قیمت هر نیم و ربع سکه کاهش 17 و 15 هزار تومانی را در پی داشت و با قیمت 438 و 253 هزار تومان و سکه 1 گرمی با افت 8 هزار تومانی به 167 هزار تومان رسید.

برپایه این گزارش، قیمت سکه در بازار روز دوشنبه کماکان کاهشی بود و ارزش سکه بهار آزادی تا سطح 820 هزار تومان پایین آمد که با رسیدن ارزش سکه به این بها دامنه نوسان سکه به 85 هزار تومان رسید.
در روز دوشنبه به تدریج بخشی از افت قیمتها جبران شد که ادامه این روند در روز سه شنبه با کمرنگ شدن اثرات روانی اخبار ژنو و بازگشت دلار به کانال 2900، ارزش هر قطعه سکه بهار آزادی تا سطح 858 هزار تومان بالا آمد.
بازار سکه در روز سه شنبه شاهد بهای 445 هزار تومانی نیم سکه و 250 و 171 هزار تومانی ربع سکه و سکه 1 گرمی بود.

به گزارش سایت طلا، در روز چهارشنبه ارزش سکه ها بازهم افزایش یافت و قیمت سکه بهار آزادی به 863 هزار تومان رسید اما در روز پنج شنبه با کاهش بهای دلار قیمتها مجدداٌ کاهشی شد و سکه بهار آزادی به بهای 857 هزار تومان دست یافت که با رسیدن به این سطح نسبت به روز شنبه 30 هزار تومان کسر داشت.
هر نیم سکه و ربع در روز پنج شنبه نرخ 440 و 257 هزار تومان و سکه 1 گرمی نرخ 168 هزار تومان را تجربه کردند.

شایان ذکر است، روند نزولی بازار سکه در روزهای اخیر باعث افزایش عرضه سکه در بازار و پیش گرفتن تعداد فروشندگان بر خریداران است که نمودی از به حداقل رسیدن سود دهی و افول عصر طلایی سکه هاست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی