طلا و محرک پولی آمریکا
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت جهانی طلا بیش از اینکه به اقدام فدرال رزرو آمریکا واکنش نشان دهد به اظهارات مقامات این بانک حساس تر است.

طلا و محرک پولی آمریکا

به نقل از پایگاه اینترینتی فول، طلا معروفترین کالای اقتصادی برای سرمایه گذاری در جهان به شمار می رود و متاسفانه اسیر اجرای طرح محرک پولی آمریکا شده که احتمال کاهش میزان آن در آینده نزدیک وجود دارد.

اخیرا جانت یلن رئیس احتمالی فدرال رزرو آمریکا طی سخنرانی حمایت خود از ادامه اجرای طرح محرک پولی( خرید ماهانه85میلیارد دلار اوراق قرضه) آمریکا را اعلام کرده است.

فدرال رزرو آمریکا تاکنون با اجرای طرح محرک پولی خود 3.6 تریلیون دلار به بازار مالی تزریق کرده است. از سال 2008 میلادی که فدرال رزرو آمریکا اجرای طرح محرک پولی را آغاز کرده بهای جهانی طلا تا 60 درصد افزایش یافته است، به طوری که در سپتامبر سال 2011 میلادی قیمت طلا تا 1921 دلار تقویت شد.

پایان نوامبر سال 2011که فدرال رزرو آمریکا مجددا از ادامه اجرای طرح محرک پولی خبر داد بهای جهانی اونس طلا از 1600دلار به 1800دلار افزایش یافت و در فوریه سال 2012 که این بانک از توقف اجرای طرح خبر داد قیمت طلا طی یک ساعت تا 75 دلار سقوط کرد. در واقع این نمونه ای از ارتباط مثبت بین طلا و اجرای طرح محرک پولی آمریکا به شمار می رود.

البته در دسامبر 2012 که بانک مرکزی آمریکا میزان خرید اوراق قرضه ماهانه را به 85میلیارد دلار افزایش داد قیمت جهانی طلا هیچ عکس العملی نشان نداد و افزایش نیافت؛ به نظر می رسد قیمت جهانی طلا به اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا بیشتر حساس تر است تا اقدام این بانک.

در پایان ماه ژوئن سال 2013 قیمت جهانی طلا در پی اظهارات و گمانه زنیها نسبت به کاهش میزان محرک پولی آمریکا در سپتامبر تا 1200دلار سقوط کرد. گر چه مقامات بانک مرکزی آمریکا در نشست اخیر خود از کاهش میزان محرک پولی خبر ندادند اما بهای این فلز هنوز به علت گمانه زنیها به رشد اقتصاد آمریکا و توقف زودهنگام میزان محرک پولی با کاهش روبرو می شود.

اکنون تصمیم آتی مقامات بانک مرکزی آمریکا درخصوص زمان کاهش میزان محرک پولی به نگران کننده ترین مسئله برای سرمایه گذاران جهان تبدیل شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی