قيمت طلا، سكه، دلار، و نفت در بازار چهار شنبه اول آبان 1392
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز چهارشنبه در بازار 954 هزار تومان، طرح قدیم 953 هزار تومان، نیم سکه 500 هزار تومان، ربع سکه 300 هزار تومان و گرمی 195 هزار تومان اعلام شد. نرخ هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار داخلی 97 هزار و 765 تومان است.

قيمت طلا، سكه، دلار، و نفت در بازار چهار شنبه اول آبان 1392

بررسي نرخ ارز و قيمت دلار، طلا، سكه و نفت در بازارهاي داخلي و بازارهای خارجي در روز چهار شنبه اول آبان ماه 1392 به شرح ذيل است.

هر دلار 3010 تومان شد

 هر دلار آمریکا در بازار آزاد 3010 تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز 954 هزارتومان است.

نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز چهارشنبه در بازار 954 هزار تومان، طرح قدیم 953 هزار تومان، نیم سکه 500 هزار تومان، ربع سکه 300 هزار تومان و گرمی 195 هزار تومان اعلام شد.

همچنین نرخ هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار داخلی 97 هزار و 765 تومان است.

در همین حال، صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش 3010 تومان، هر یورو را 4125 تومان، هر پوند را 4860 تومان و هر درهم امارات را 825 تومان اعلام کردند.

 
قیمت طلا در بازار جهانی ثابت ماند

قیمت جهانی طلا در معاملات روز چهارشنبه بدون تغییر نسبت به روز گذشته در سطح ۱۳۴۲ دلار در هر اونس باقی ماند.

رویترز نوشت: میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه سپتامبر کمتر از میزان پیش بینی شده یعنی ۱۴۸ هزار مورد افزایش یافت و نگرانی ها در مورد ترمیم اقتصاد آمریکا را در میان جنگ بودجه در واشنگتن افزایش داد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از حدود ۳۰ دلار افزایش طی دو روز گذشته در معاملات روز چهارشنبه تغییر محسوسی نداشت و در سطح ۱۳۴۲ دلار در هر اونس باقی ماند.

ادامه سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو موجب تداوم جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران خواهد شد.

هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در این باره اظهار داشت: «قیمت طلا به دلیل آمارهای ضعیف بازار کار و تعویق احتمالی تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو تا سال آینده، در همین سطح باقی خواهد ماند.»

وی افزود: «علت اینکه آنها تعدیل این سیاست را به تاخیر می اندازند این است که فدرال رزرو به آمارهای ایجاد فرصت های شغلی قابل اتکایی نیاز دارد تا بتواند تصمیم گیری کند و آمارهای فعلی موقتا تحت تاثیر تعطیلی دولت در اوایل اکتبر به درستی اطلاعات را منعکس نمی کنند.»

آمارهای بازار کار آمریکا در روز سه شنبه نشان داد که اقتصاد این کشور شتاب حرکت رو به رشد خود را حتی پیش از آغاز تعطیلی ۱۶ روزه دولت از دست داده بود. مقامات فدرال رزرو گفته اند که قبل از هرگونه آغاز تعدیل سیاست فعلی، باید ترمیم قابل توجه در بازار کار را مشاهده کنند.

اکثر تجار شرکت کننده در نظرسنجی رویترز در روز سه شنبه معتقد بودند که فدرال رزرو تعدیل سیاست محرک اقتصادی خود را تا مارس سال آینده آغاز نخواهد کرد. تجار همچنین گفتند، تعطیلی اخیر دولت فدرال و اختلافات بر سر افزایش سقف استقراض دولت تاثیر مهمی بر زمان بندی تغییر سیاست پولی فدرال رزرو داشته است.

 
قیمت جهانی نفت به زیر ۱۱۰ دلار کاهش یافت

رویترز، قیمت جهانی نفت بر اثر اطلاعات ضعیف اقتصادی آمریکا و افزایش احتمال ادامه سیاست‌های محرکی فدرال رزرو به 109.25 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

با انتشار اطلاعات ناامیدکننده مشاغل آمریکا که امید به ادامه برنامه‌های محرکی اقتصادی فدرال رزرو را افزایش داده ، ارزش دلار کاهش یافته است. کاهش ارزش دلار یکی از عوامل حمایتی کاهش بیشتر قیمت نفت عنوان شده است.

هرگونه تاخیر در تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه از سوی فدرال رزرو می‌تواند تقاضا برای نفت در آمریکا را افزایش دهد. قیمت نفت سبک آمریکا به علت افزایش ذخایر این کشور کاهش یافته و فاصله قیمتی نفت برنت و این نوع نفت به شدت افزایش یافته است.

آغاز فصل تعمیر پالایشگاه‌های آمریکا سبب افزایش ذخایر نفتی این کشور شده است

قیمت هر بشکه نفت برنت با کاهش 72 سنتی 109.25 دلار مبادله شده است و نفت سبک آمریکا نیز با 76 سنت کاهش، بشکه‌ای 97.54 دلار فروخته شده است.

بن لی بران تحلیلگر نفتی در سیدنی گفت: در حال حاضر، قیمت نفت سبک آمریکا به شدت تحت تاثیر میزان ذخایر این کشور است و این دلیل اصلی افزایش تفاوت قیمتی آن با نفت برنت است.

تاجران نفتی در انتظار اطلاعات اقتصادی بیشتر هستند تا بتوانند پیش‌بینی کنند که برنامه فدرال رزرو در مورد برنامه محرکی آن چه خواهد بود.

سرمایه‌گذاران در انتظار جدیدترین گزارش هفته‌ای سازمان اطلاعات انرژی آمریکا هستند. این گزارش که پس از تعطیلی دولت آمریکا با تاخیر روبرو شده بود از این هفته به برنامه عادی خود بازمی‌گردد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی