بانکهای مرکزی جهان در قیمت طلا دستکاری می کنند
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازار طلا با تجزیه و تحلیل عملکرد بانک های مرکزی جهان به این نتیجه رسیده اند که بانک های مرکزی بزرگ جهان در قیمت طلا دستکاری می کنند.

بانکهای مرکزی جهان در قیمت طلا دستکاری می کنند

به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت اوراکل، کارشناسان اقتصادی اعلام کردند، بانک های مرکزی بزرگ جهان طی ماه های گذشته از فروش ذخایر طلای خود جلوگیری کرده اند که این مساله بسیار مهمی است.

بر اساس این گزارش در سال 1999 میلادی بانک های مرکزی اروپا توافقی را امضا کردند که بر اساس آن این بانک ها متعهد شدند که هر سال بیشتر از 400 تن از ذخایر طلای خود را نفروشند.

این پیمان به توافقنامه طلایی بانک های مرکزی اروپا معروف شد. در سال 2004 میلادی این توافق بار دیگر مورد تجدید نظر قرار گرفت و محدودیت فروش طلا به 500 تن افزایش یافت. در سال 2009 میلادی بار دیگر مقام های بانک مرکزی اروپا سقف فروش طلا را به 400 تن بازگرداندند.

نکته بسیار قابل اهمیت در این تجزیه و تحلیل آماری این است که از سپتامبر 2012 تا سپتامبر 2013 میلادی بانک های مرکزی اروپایی تنها 5.1 تن ذخایر طلای خود را فروخته اند که 5 تن آن نیز مربوط به بانک مرکزی آلمان بوده است.

این پایین ترین میزان فروش طلا توسط بانک های اروپایی از سال 1999 میلادی به شمار می رود و نشانگر دستکاری آشکار بانک های مرکزی در قیمت طلا است.

در واقع این مکانیسم واقعی عرضه و تقاضا نیست که قیمت طلا را در بازارهای جهانی تعیین می کند. بانک های مرکزی جهان همچنین در تعیین نرخ ارز نیز دخالت می کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی