دلار از تب و تاب افتاد
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

بازار ارز طی این روزها با کاهش شدید نوسانات قیمتی در مسیری کم هیجان و آرام گام نهاده است، بطوریکه تغییرات قیمتی دلار در این هفته بین 3030 تا 3045 تومان می باشد.

دلار از تب و تاب افتاد

طی یک و نیم هفته گذشته بازار ارز با آرامش و ثبات همراه است و بهای دلار با حداقل نوسان در محدوده 3030 تا 3044 آرام گرفته است، و دیگر خبری از التهاب و هیجانات این بازار به گوش نمی خورد.

بازار ارز در هفته ی گذشته با کاهش حجم معاملات و خوابیدن جنب و جوش این بازار در پی نبود متغییر قوی، شاهد نوسان اندک دلار و در نهایت افت 10 تومانی این اسکناس پشت سبز بود و این در حالی است که میانگین قیمت فروش دلار نسبت به ماه قبل کاهش 0.2 درصدی را شاهد بود.

این گزارش حاکیست، بازار ارز هفته قبل را در حالی آغاز کرد که خبرهای امیدوار کننده در زمینه روابط دیپلماتیک کشورمان نتوانست تأثیر چندانی بر این بازار بگذارد و تنها در روز شنبه به رشد 20 تومانی دلار و 10 تومانی یورو اکتفا و با بهای 3050 و 4125 تومان این ارزها را به فروش رساند.
اما در این روز پوند انگلیس کاهش قیمتی 25 تومانی را به ثبت رساند و با قیمت 4875 تومان و هر درهم امارات با افزایش 4 تومانی و با بهای 834 تومان معامله شدند.

بر پایه این گزارش، ارزش ارزها در روز یکشنبه نیز افزایش یافت و دلار و یورو تا سطح 3055 و 4140 تومان و هر پوند و درهم تا بهای 4890 و 837 تومان بالا آمدند.
اما این روند از روز دوشنبه اصلاح و تغییرات ارزها در دامنه محدود دنبال شد و نوسانات جزئی نیز در پی روند عرضه و تقاضا ایجاد شد.

در روز چهارشنبه خبرهای مثبت و منفی وجود داشت که تا حدودی به نوسانی شدن بازار کمک کرد که از آن جمله می توان به تلاش برای از سرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران و انگلیس اشاره کرد تا متوقف نشدن فعالیت سایت فردو در هیچ شرایطی از زبان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در کنار خبر احتمال حضور غرب با پیشنهادهای قبلی خود در مذاکرات هسته ای.
در این روز ارزش دلار بر 3038 تومان بسته شد که البته به 3030 تومان نیز رسید.
یورو و پوند نیز در روز چهار شنبه بر قیمت 4110 و 4875 تومان و هر درهم امارات بر 828 تومان آرام گرفتند.

گفتنی است، در روز پنج شنبه ارزها با تغییر جزئی روبرو شدند و دلار با رسیدن به 3040 تومان، تنها 10 تومان اختلاف قیمتی با نرخ بسته شده روز شنبه داشت.

شایان ذکر است، همزمان با ثبات نسبی در بازار ارز حجم معاملات در بازار کاهش یافته و دلالان سبزه میدان و خیابان فردوسی به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته اند.
فعالان و کارشناسان بازار ارز امیدوارند، سخنان سیف و سیاستهای وی در تثبیت نرخ ارز همچنان به وقوع بپیوندند و ثبات نرخ دلار کماکان تداوم یابد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:جنب و جوش,پوند انگلیس,سیاست خارجی,درهم امارات,
ارسال توسط پیمان معظمی