روند سقوط قیمت طلا شدت گرفت
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

قیمت جهانی طلا در هفته گذشته سیر نزولی را برگزید و برای ششمین بار در7 هفته اخیر با کاهش روبرو شد.

روند سقوط قیمت طلا شدت گرفت

به نقل از پرواکتیو اینوسترز، با نزدیک شدن به مهلت افزایش سقف بدهی های آمریکا در 17 اکتبر و احتمال حل و فصل بحران بدهی این کشور سیر کاهشی قیمت اونس طلا تشدید شد.

بر اساس این گزارش، " جفری کری" کارشناس بازار طلا گفت: بحران بدهی کنونی آمریکا بزودی حل می شود و بهبود اوضاع اقتصادی منجر به کاهش محرک پولی و سقوط قیمت طلا به 1050دلار خواهد شد.

طبق آخرین بیانیه بانک مرکزی آمریکا مقامات این بانک اعلام کرده بودند فعلا قصد کاهش محرک پولی را ندارند.

بسیاری از مقامات بانک مرکزی آمریکا بر این باور بودند که محرک پولی تا قبل از پایان سال جاری میلادی کاهش خواهد یافت و همین امر اقتصاددانان را به این فکر واداشت که احتمالا دسامبر فرصت مناسبی برای آغاز کاهش محرک پولی خواهد بود.

بهبود اوضاع اقتصادی جهان و گمانه زنیها به کاهش زود هنگام محرک پولی قیمت اونس جهانی طلا را تا20درصد در سال جاری میلادی کاهش داده است.

علیرغم انتشار برخی اطلاعات اقتصادی از قبیل تاخیر در کاهش محرک پولی،ورشکستکی دولت آمریکا و رشد تقاضای خرید طلا در آسیا بویژه هند نیز قادر به حفظ قیمت طلا در بالای سطح 1300دلار نشد.

بهای اونس جهانی طلا هفته را با سطح 1320دلار آغاز کرد و به 1329 دلار در روز سه شنبه رسید و در روز جمعه تا 1263 دلار نیز کاهش یافت.

طبق نمودار تکنیکال سطوح حمایتی بعدی قیمت جهانی طلا1249-1215-1182دلار و سطوح مقاومتی این فلز 1278-1297-1328دلار خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی