قیمت جهانی طلا تا شش ماه آتی به 1170 دلار میرسد
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

موسسه تحقیقاتی ناتیکسیس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد قیمت هر اونس طلا طی 6 تا 12 ماه آینده به کمتر از 1170 دلار خواهد رسید.

قیمت جهانی طلا تا شش ماه آتی به 1170 دلار میرسد

به نقل از پایگاه اینترنتی کامدیتی آنلاین، موسسه تحقیقاتی ناتیکسیس افزود، از ابتدای سال 2013 میلادی تاکنون قیمت جهانی طلا بیش از 20 درصد کاهش داشته و به سطح قیمت های سال 2010 رسیده است.

بر اساس این گزارش دو عامل مهم در کاهش شدید قیمت طلا در ماه های گذشته تاثیر گذار بوده است. نخستین عامل تصمیم دولت قبرس برای فروش 13 تن ذخایر طلای خود در اواسط ماه آوریل تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا گذاشت.
عامل دوم نیز اعلام تصمیم احتمالی فدرال رزرو آمریکا برای متوقف کردن بخشی از محرک پولی 85 میلیارد دلاری در ماه ژوئن بود که موجب افت شدید قیمت طلا به کمتر از 1180 دلار شد.

به اعتقاد کارشناسان این موسسه تحقیقاتی قیمت طلا در سال های 2014 و 2015 میلادی بیش از پیش تحت تاثیر تحولات اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت.
اگر فدرال رزرو آمریکا به اجرای سیاست های محرک پولی ادامه دهد قیمت طلا نیز با افزایش روبرو خواهد شد و متوقف شدن محرک پولی به معنای افت قیمت این فلز گرانبها خواهد بود.

بر این اساس احتمال کاهش قیمت طلا به کمتر از 1170 دلار در هر اونس در 6 تا 12 ماه آینده وجود دارد. البته میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2015 میلادی نیز به بیش از 1250 دلار خواهد رسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 16 مهر 1392برچسب:موسسه تحقیقاتی,قیمت طلا,تحت تاثیر,افت قیمت,
ارسال توسط پیمان معظمی