ناتوانی طلا در صعود به کانال 1400
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

هفته نامه تجارت فردا در آخرین شماره خود نوشت: به دنبال برگزاری نشست فدرال رزرو در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه یعنی 17 و 18 سپتامبر، قیمت بسیاری کالاها از جمله طلا صعودی شد. طلا روز چهارشنبه به دنبال اعلام فدرال رزرو مبنی بر ادامه برنامه خرید اوراق قرضه، با افزایش در قیمت ها رو به رو شد. تصمیم ..

ناتوانی طلا در صعود به کانال 1400

به دنبال برگزاری نشست فدرال رزرو در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه یعنی 17 و 18 سپتامبر، قیمت بسیاری کالاها از جمله طلا صعودی شد. طلا روز چهارشنبه به دنبال اعلام فدرال رزرو مبنی بر ادامه برنامه خرید اوراق قرضه، با افزایش در قیمت ها رو به رو شد. تصمیم فدرال رزرو در این خصوص باعث شگفتی بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگرانی شد که پیش از این پیش بینی کرده بودند فدرال رزرو از خریدهای خود خواهد کاست؛
 
در این نشست برنانکی گفت فدرال رزرو برای کاهش خرید اوراق قرضه 85 میلیارد دلاری خود به مدارک بیشتری از بهبود وضعیت اقتصادی ایالات متحده نیاز دارد و نگران این است با کاهش خریدها و در نتیجه افزایش نرخ بهره، رشد اقتصادی کشورش کاهش یابد؛ پیش از این با اعلام برنانکی مبنی بر کاهش تسهیل مقداری، نرخ های بهره افزایش یافته بود. از زمان بحران مالی سال 2008، خرید اوراق قرضه وجوه نقد کلانی را به سیستم مالی این کشور تزریق کرده و باعث افزایش تورم و تضعیف دلار شده است.
 
روز پنجشنبه نوزدهم سپتامبر نیز طلا افزایش قابل توجهی را به خود دید؛ در این روز طلا در بورس کالای نیویورک با 70/60 دلار (7/4 درصد) افزایش به 30/1369 دلار در هر اونس رسید. سرمایه گذاران و تحلیلگران بر این باورند تصمیم فدرال رزرو در این خصوص با تجدید نظر انتظارات خریداران در مورد تورم، احتمالاً به معنی توقف کاهش ارزان فروشی طلا خواهد بود تا جایی که در دو ماه آینده از تاثیرات منفی مرتبط با طلا خبری نخواهد بود؛ اما این لزوماً به معنی این نیست که طلا به قیمت 1900 دلار بر می گردد.
 
روز چهارشنبه برنانکی رئیس فدرال رزرو گفت هیچ برنامه زمانی ثابتی برای کاهش خریدهای اوراق قرضه خود ندارد؛ اما با این وجود به طور گسترده ای انتظار می رود فدرال رزرو در 12 ماه آینده کاهش خریدهای خود را آغاز کند. به گفته تحلیلگران با آغاز این کار، قیمت ها به احتمال زیاد ریزش خواهند کرد. روز پنجشنبه تحلیلگران گلدمن ساکس پیش بینی کردند قیمت طلا در پایان امسال 1300 دلار خواهد بود و تا پایان سال 2014 نیز با کاهش تسهیل مقداری فدرال رزرو به 1050 دلار خواهد رسید. در کل اخبار این هفته باعث افزایش موقتی قیمت طلا شده بود، اما در بلند مدت هیچ چیزی تغییر نیافته، چون با بهبود وضعیت اقتصادی، نیاز کمتری به نگهداری طلا احساس می شود.
 
روز جمعه جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس در شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت فدرال رزرو احتمالاً در ماه بعدی یعنی اکتبر کاهش کوچکی در محرک اقتصادی خود خواهد داشت. آقای بولارد همچنین گفت حرکت این هفته فدرال رزرو در خصوص نگهداشت سرعت خریدهایش، تصمیم بسته ای بوده است. بیانات آقای بولارد باعث تغییر نظر تجار در خصوص خرید های فدرال رزرو و افت 7/2 درصد طلا شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:برنانکی,بهبود,طلا, بورس کالا,تغییر نیافته,
ارسال توسط پیمان معظمی