عکس شیردال اثر تاریخی 2700 ساله که به ایران عودت شد
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

عکس شیردال اثر تاریخی 2700 ساله که تاکنون در آمریکا بوده و در سفر روحانی ودکتر ظریف به نیویورک به نشانه حسن نیت به ایران عودت شد.

عکس شیردال اثر تاریخی 2700 ساله که تاکنون در دست آمریکا بوده و در سفر دکتر روحانی و ظریف به نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دیدار ظریف با جان کری، به نشانه حسن نیت به ایران بازگردانده شد.آمریکا یک جام شیردال باستانی را که متعلق به قرن ۷ ق.م ، آغاز عصر مادها، بوده به ایران بازگرداند.

یک مقام وزارت امور خارجه ایالات متحده به بی‌بی‌سی بخش فارسی گفت بازگرداندن این اثر باستانی اقدامی برای نشان دادن حسن نیت آمریکا نسبت به ایران بوده است.

این جام در سال ۲۰۰۳ از یک قاچاقچی آثار باستانی و عتیقه‌جات توقیف شده بود و آمریکا می‌گوید از آنجا که به میراث فرهنگی و همچنین به مردم ایران احترام می‌گذارد, آن را به ایران بازگردانده است.
تصور می‌شود که این جام را از غاری در شمال غرب ایران به غارت برده اند.
شیردال یا هما موجودی افسانه‌ای است که ترکیبی از تن شیر و سر عقاب است. شیردال‌ها را دارای قدرت شفابخش و همچنین نگاهبانی از گنجینه‌ها می‌دانسته‌اند. طرح این موجود افسانه‌ای در بسیاری از مجسمه‌ها و بناهای باستانی ایران به کار رفته‌ است.
بازگرداندن این شیء باستانی همزمان با سفر هیات بلندپایه ایرانی به نیویورک انجام شده است. در این سفر وزرای خارجه ایران و ایالات متحده پس از سال‌ها برای اولین بار با یکدیگر ملاقات دوجانبه داشتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی