پیش‌بینی متوسط قیمت امسال طلا
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

روز گذشته قیمت طلا تغییراتی بسیار اندک در حد چند دلار داشت و حول ۱۳۲۲ دلار نوسان کرد. سرمایه‌گذاران در طلا تحت تاثیر رویدادهای اخیر و گزارش‌هایی که در باره وضعیت اقتصاد آمریکا منتشر شده مجبور هستند برای تصمیم گیری مدتی صبر کنند.

این درحالیست که انتشار خبر نسبتا مثبت از بخش تولید کارخانه‌ای آمریکا در ماه جاری میلادی فشار بیشتری بر قیمت فلز زرد وارد کرده زیرا احتمال محدود شدن زودهنگام سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی آمریکا افزایش داده است. موسسه اطلاعات مالی مارکیت در گزارش اولیه خود از وضعیت تولید کارخانه‌ای در آمریکا در ماه جاری میلادی آورده است، شاخص این فعالیت‌ها از 53.1 در ماه آگوست به 52.8 کاهش یافته اما هنوز بالای 50 است یعنی میزان فعالیت‌ها در حال افزایش است.

 از طرف دیگر رشد بازده به 55.3 یعنی بالاترین میزان از شش ماه اخیر رسیده اما سفارش‌های جدید از مشتریان داخلی و خارجی کاهش یافته است و این بدان معناست که اگر در ماه اکتبر تقاضا افزایش پیدا نکند در سه ماهه چهارم امسال رشد تولید محدود خواهد شد.

 در ماه جاری میلادی شرکت‌ها در استخدام نیروی کار محتاط بوده‌اند زیرا درباره وضعیت سیاست‌های انبساطی هیچ قطعیتی وجود نداشته است. شاخص فرعی اشتغال از 53.1 در ماه آگوست به 51.4 در ماه جاری میلادی کاهش یافته که پایین ترین میزان در سه ماه اخیر است. اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 2.5 درصد رشد کرده اما بانک مرکزی این کشور هفته گذشته پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصادی در سال جاری و سال آینده را کاهش داد.

 شاخص فعالیت‌های کارخانه‌ای که از سوی موسسه مارکیت تهیه می‌شود حاصل بررسی نظرات 85 درصد تولیدکنندگان شرکت کننده در نظرسنجی است. در نظرسنجی جداگانه موسسه مدیریت عرضه در باره تولید ملی آمده است، در ماه آگوست بخش تولید کارخانه‌ای سریع ترین رشد را طی دو سال اخیر داشته است. این نهاد گزارش خود در باره وضعیت تولید کارخانه‌ای در ماه سپتامبر را اول اکتبر منتشر خواهد کرد.

 مشاهده می‌شود که گزارش‌های اخیر درباره وضعیت شاخص‌های اقتصادی آمریکا نتوانسته سرنخی از تغییرات قیمت طلا به دست سرمایه‌گذاران بدهد اما بنا به اعلام دو بانک سرمایه‌گذاری سیتی گروپ و مورگان استنلی، قیمت طلا در ماه‌های آینده بیش از پیش کاهش خواهد یافت زیرا وضعیت اقتصادی آمریکا بهتر خواهد شد. بانک سیتی گروپ در گزارش خود آورده است، در پایان سال جاری میلادی قیمت طلا 1250 دلار و متوسط قیمت‌ها در سال 2014 نیز 1250 دلار خواهد بود. امسال متوسط قیمت هر اونس طلا 1405 دلار خواهد بود.

 همچنین بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی پیش‌بینی کرده است سال آینده قیمت هر اونس طلا بین 1200 تا 1350 دلار خواهد بود. واقعیت این است که تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای محدود کردن سیاست‌های انبساطی فشاری بزرگ بر قیمت طلاست. در زیر نمودار تغییرات قیمت فلز زرد در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

پیش‌بینی متوسط قیمت امسال طلا

در اندازه اصلی ببینید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:مجبور,تولید کارخانه‌,مارکیت,میلادی,
ارسال توسط پیمان معظمی