چشم انداز طلا در هفته جاری
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

انتخابات آلمان و پیش‌بینی‌ها از امکان کاهش خدمات دولتی آمریکا و افزایش سقف بدهی‌ها از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر روند قیمت طلا در هفته آینده خواهد بود.

چشم انداز طلا در هفته جاری

انتخابات آلمان و گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش خدمات دولتی آمریکا و افزایش سقف بدهی‌ها، تعیین کننده وضعیت طلا در هفته آینده خواهد بود.

 

در روز جمعه، طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازارهای آتی با کاهش اندکی به سطح 1332.50 دلار در هر اونس رسید اما در طی هفته گذشته در کل با 1.8 درصد افزایش قیمت روبرو شده بود. نقره برای تحویل در ماه دسامبر نیز با کاهش به سطح 21.927 دلار در هر اونس رسید اما در طول هفته با 0.9 درصد افزایش روبرو شد.

 

در آمارگیری هفتگی کیتکو نیز از میان 19 نفر شرکت‌کننده، 9 نفر به افزایش قیمت طلا، 8 نفر کاهش قیمت‌ها و دو نفر نیز ثبات یا نوسانات اندک قیمت طلا را پیش‌بینی کرده‌اند. در آمارگیری بلومبرگ نیز از میان 26 فعال بازار، 16 نفز اعتقاد به افزایش قیمت طلا داشتند در حالیکه 5 نفر کاهش قیمت طلا و 5 نفر نیز ثبات یا نوسانات اندک قیمت را پیش‌بینی کرده‌اند.

 در هفته گذشته به دلیل انتشار خبر عدم تغییر در برنامه خرید اوراق قرضه بانک فدرال رزرو، قیمت‌های طلا ناگهان با جهش روبرو شدند. در حال حاضر، فدرال رزرو در هر ماه حدود 85 میلیارد دلار اوراق خزانه‌داری و پشتوانه وام رهنی را خریداری می‌کند. پس از این خبر، بازارهای بورس و کالا‌ها به همراه طلا با افزایش قیمت روبرو شدند در حالی که شاخص دلار آمریکا سقوط کرد.

 

علی‌رغم افزایش ناگهانی قیمت‌های طلا، در روز جمعه این فلز زرد بخشی زیادی از این افزایش را از دست داد. تحلیل‌گران و فعالان با سابقه بازارها نسبت به حساسیت بیش از حد در مورد جهش قیمت طلا در هفته گذشته هشدار داده‌اند. اغلب آن‌ها اشاره می‌کنند که با افزایش قیمت طلا در روز پنج‌شنبه، کل معاملات در بازارهای آتی کاهش یافت که نشان می‌داد فعالان بازار اقدام به خرید دوباره پوزیشن‌های فروخته شده کردند، به جای اینکه معاملات جدیدی را آغاز کنند.

 قبل از نشست فدرال رزرو، کل معاملات در بازارهای آتی از 383891 قرارداد به 380978 قرارداد سقوط کرد. معامله‌گران اعتقاد دارند که روز دوشنبه اهمیت این تغییرات در معاملات جمعه مشخص خواهد شد. اگر سطح کل معاملات باز هم کاهش یابد به این معنی است که معامله‌گران پوزیشن‌های خود براساس افزایش قیمت را بسته‌اند و اقدام به نقدی سازی پوزیشن‌ها کرده‌اند. از سوی دیگر افزایش سطح معاملات نشان می‌دهد که معامله‌گران با پیش‌بینی کاهشی اقدام به بازکردن پوزیشن‌های فروش کردند.

 

با اتمام نشست کمیته تصمیم‌گیری توجه فعالان بازار به سمت تعدادی دیگر از عوامل معطوف شده است. یکی از این عوامل بسیار مهم، انتخابات روز یکشنبه در کشور آلمان است که انتظار می‌رود که آنگلا مرکل برای سومین بار به صدر اعظمی این کشور انتخاب شود. برخی گزارش‌ها حاکی از بالا بودن رای حزب مرکل، حزب دموکرات مسیحی آلمان، است.

 معامله‌گران طلا اعتقاد دارند که درصورت برنده شدن مرکل، تاثیرات اندکی را در بازار طلا مشاهده خواهیم کرد. فعالان بازار ارز نیز معتقد هستند که انتخابات اثر کوچکی بر روی سیاست‌های آلمان در منطقه یورو خواهد داشت.

 

تحلیل‌گران بانک Brown Brothers Hariman، اعتقاد دارند که " انتخابات آلمان عامل بسیار مهمی در بازار طلا است زیرا بعد از آن، دوباره مسایل اتحادیه اروپا در صدر عوامل موثر بر بازارها قرار خواهند گرفت. این مشکلات شامل قانونگذاری دادگاه عالی آلمان، وضعیت وخیم دولت ایتالیا، شکاف مالی یونان، برنامه خروج پرتغال و ایرلند از دریافت کمک‌های اقتصادی در سال آینده، و نیاز واقعی اسلونی برای کمک در سامان دادن به وضعیت بحرانی بانک‌ها هستند. "

 عامل مهم دیگر در بازار طلا، مناقشات واشنگتن در مورد کاهش خدمات دولتی آمریکا و تلاش برای افزایش سقف بدهی است.در حال حاضر جمهوری خواهان با رییس جمهور اوباما همراهی کردند و در روز جمعه اعطای تسهیلات به برنامه مراقبت‌های بهداشتی اوباما را تصویب کردند. این طرح دولتی بدون تایید مجلس سنا و اوبا اجرایی نخواهد شد و در صورت عدم همکاری این دو نهاد، خدمات دولتی در ابتدای اکتبر سال جاری میلادی کاهش خواهد یافت.

 

علاوه بر آن، تلاش برای افزایش سقف بدهی نیز عامل دیگری در کاهش خدمات دولتی آمریکا خواهد بود. اکثر تحلیل‌گران بازارها اعتقاد دارند که نتیجه این تلاش‌ها و مناقشات همانند سال 2011 نخواهد بود. در آن زمان قیمت‌های اسمی طلا بیشترین افزایش تاریخی را تجربه کردند و درجه اعتبار اوراق بدهی آمریکا توسط موسسه Standard & Poors کاهش یافت.

 برخی تحلیل‌گران اعتقاد دارند که مشاجرات سیاسی یکی از دلایل تردید فدرال رزرو در مورد کاهش مبلغ سیاست‌های محرک این بانک است.

 ادموند موی، استراتژیست ارشد یک صندوق با پشتوانه طلا، اعتقاد دارد که " توجه فدرال رزرو به همکاری رییس جمهور و کنگره و نتایج مالی آن مانند افزایش سقف بدهی، توافق بر سر بودجه یا تصویب تداوم وضعیت فعلی است، در نتیجه کمیته تصمیم‌گیری این بانک استراتژی انتظار را انتخاب کرده است تا این مسایل یک جانبه و یا دو جانبه حل شوند و آثار آن را بر روی اقتصاد مشاهده کنند." وی هم‌چنین بیان می‌کند که " در طی این دوران عدم اطمینان، قیمت‌های طلا و نقره بی‌ثبات خواهند بود.

 آنچه مسلم است، در نهایت بر سر افزایش سقف بدهی‌ها، توافقی صورت خواهد گرفت. از آنجاییکه قیمت‌های طلا همبستگی بالایی با سقف بدهی‌ها از زمان آغاز سیاست‌های تسهیل کمی داشته است، در نتیجه انتظار می‌رود که قیمت‌های طلا، فضا برای افزایش داشته‌ باشند اگرچه این افزایش براساس یک روند خطی مستقیم نخواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی