طلا در فاز نزول
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار
انس طلا امروز در بازارهای جهانی به کمتر از 1329 دلار در هر انس رسید ، روندی نزولی که از هفته قبل آغاز شده است در سه روز گذشته شتاب بیشتری به خود گرفته است.
طلا در فاز نزول
به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران از توقف طرح محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا و کاهش احتمال حمله نظامی این کشور به سوریه، قیمت طلا با کاهشی شدید به پایین ترین رقم در بیش از یک ماه اخیر رسیده است.
رویترز در گزارشی اعلام کرده است، نگرانی از توقف طرح محرک اقتصادی «فدرال رزرو» و کاهش احتمال حمله نظامی به سوریه، قیمت طلا را به پایین ترین حد در بیش از یک ماه اخیر رساند ه است و احتمال دارد «فدرال رزرو» در روز 18 سپتامبر یعنی پنج روز دیگر کاهش طرح محرک اقتصادی خود را اعلام کند و به سیاست پولی انبساطی نزدیک به پنج سال اخیر خود که منجر به افزایش قیمت طلا شده بود، پایان دهد.
 
در این میان رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور معتقد است : بازارهای بورس و طلا در هفته های اخیر با نوسان های متعددی روبه رو بودند اما احتمال وقوع جنگ به شدت کاهش یافته است و تاثیر احتمالات آن بر بازار نیز به شدت کم شده اما ممکن است فصل پاییز و معاملات نفتی به بازار طلا تحرک بخشد .
 
محمد کشتی آرای  با بیان اینکه جنگ محاسباتی پیچیده دارد که بسته به نوع وقوع آن تاثیراتی متفاوت بر بازارها به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: با پیش رو بودن فصل پاییز و آغاز معاملات نفتی قیمت های طلا در بازار با نوسان همراه خواهد بود به این دلیل که بازار طلا متاثر از بازار نفت است و طبیعی است که در پاییز افزایش یا کاهش قیمت طلا مشهودتر خواهد بود .
 
وی عنوان کرد: بسیاری از تحلیل های تکنیکال و پیش بینی های بازار طلا با درصد تحقق بالا همراه نیستند و اتفاقات دیگری وجود دارد که بر این بازار تاثیر گذار است .
 
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تاکید کرد : اما اکنون قیمت در بازار طلا متعادل شده و قیمت های هیجانی بازار کاهش یافته است و می توان گفت بازار حباب ندارد .
 
کشتی آرای خاطرنشان کرد: افزایش قیمت های هیجانی بازار طلا کاهش یافته و ممکن است با پیش رو بودن فصل پاییز و آغاز معاملات نفتی رشد قیمت ها وجود داشته باشد .
 
براساس این گزارش طلا ،کمتر کسی به رشد آن تا پایان سال 2013 احتمال می داد، با شرایط هفته های اخیر و تقویت احتمال جنگ در خاورمیانه از مرزهای 1400 دلار به ازای هر اونس عبور کند و در مقابل شاخص بورس ها روند نزولی در پیش گرفتند.از آنجا که شرایط یادشده پایدار نماند و بحث های مربوط به دیپلماسی در مورد این مساله مطرح و از احتمال بروز جنگ کاسته شد، این بار نوبت بورس ها بود تا از فاز رکود خارج شوند و عزم خود را برای بازپس گیری رکوردهای قبلی جزم کنند.
 
بازارهای بورس و طلا در هفته های اخیر با نوسان های متعددی روبه رو بودند.بورس تهران که چند روزی روند منفی به خودگرفته بود با بهبود شرایط دوباره حرکت در مسیر صعود را آغاز کرد. گزارش تارنمای بازار سرمایه نشان می دهد که در هفته منتهی به 20 شهریور ماه، یک میلیارد و 870 میلیون سهم به ارزش 7 هزار و 369 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.
 
طی 114 روز کاری امسال، بورس اوراق بهادار بازدهی 55.5 درصدی را نصیب فعالان این بازار کرد.همچنین از ابتدای امسال، 78 میلیارد و 376 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 455 هزار و 222 میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد یک میلیون و 948 هزار و 79 سرمایه گذار در 5 میلیون و 677 هزار و 428 دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی