کاهش نگرانی ها در بازارهای مالی کشورهای نوظهور قیمت طلا را کاهش داد
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

کارشناس و تحلیلگر ارشد موسسه مالی اچ اس بی سی بر این باور است که علت اصلی افت مجدد قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش تقاضا در بازارهای کشورهای نوظهور بوده است.

قیمت طلا.بلومبرگ.کاهش 10 میلیارد دلاری.کشورهای نوظهور.آمارهای مثبت اقتصادی

به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا که در روزهای گذشته تحت تاثیر نگرانی های موجود در بازارهای مالی کشورهای نوظهور و افزایش تقاضای این کشورها با رشد چشمگیری روبرو شد و به مرز 1280 دلار در هر اونس رسید بار دیگر روندی نزولی را آغاز کرده و به مرز 1243 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش کاهش 10 میلیارد دلاری محرک پولی فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست اخیر نیز تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا داشته است. قیمت طلا پس از افزایش متوالی در 5 هفته گذشته طی هفته جاری با کاهش 2 درصدی روبرو شده است. قیمت طلا از ابتدای ژانویه تاکنون با رشد 3.1 درصدی مواجه شده است.

قیمت طلا پس از کاهش 28 درصدی در سال 2013 میلادی که بدترین عملکرد آن از سال 1981 میلادی به شمار می رود از ابتدای امسال تحت تاثیر افزایش تقاضای فیزیکی در کشورهای آسیایی به خصوص چین با رشد نسبی روبرو شده است.

جیمز استیل کارشناس ارشد موسسه اچ اس بی سی تاکید کرد، با کاهش نگرانی های بین المللی نسبت به وضعیت بازارهای مالی کشورهای نوظهور و افت تقاضا برای خرید طلا قیمت این فلز زرد نیز بار دیگر با کاهش روبرو شده است.

به اعتقاد وی انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است. آمارهای منتشر شده نشان می دهد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی سال گذشته به بیش از 3.2 درصد رسیده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی