طلا بار دیگر در بازارهای جهانی خواهد درخشید
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

پس از گذشت دو سال از افت متوالی قیمت جهانی طلا شاید از خواندن مطلب در خصوص طلا و تحولات آن خسته شده باشید ولی هنوز برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که طلا بار دیگر در بازارهای جهانی می درخشد.

طلا بار دیگر در بازارهای جهانی خواهد درخشید

به نقل از مانی مورنینگ، قیمت طلا از 253 دلار در هر اونس در سال 1999 میلادی با 650 درصد رشد به بیش از 1921 دلار در سپتامبر 2011 میلادی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش با ترکیدن حباب قیمتی طلا در دو سال گذشته قیمت این فلز گرانبها در حال اصلاح شدن است. گرچه به نظر می رسد احتمال افت 15 درصدی قیمت طلا در کوتاه مدت وجود داشته باشد و شاید قیمت طلا در ماه های آینده به 1000 دلار برسد ولی این کف قیمت طلا خواهد بود و این فلز گرانبها بار دیگر در بازارهای بین المللی خواهد درخشید.

به نظر می رسد روند تحولات اقتصادی جهان در سال های آینده، رشد تقاضای فیزیکی، نوسانات شدید نرخ ارز و افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد جهان مهمترین عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت طلا در سال های آینده خواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، البته در شرایط کنونی و در کوتاه مدت محرک پولی فدرال رزرو آمریکا بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا خواهد داشت. میزان بدهی های فدرال رزرو آمریکا پیش از بحران مالی 2008 میلادی به کمتر از هزار میلیارد دلار می رسید ولی این رقم هم اکنون پس از اجرای محرک پولی و تزریق نقدینگی به اقتصاد به بیش از 4 هزار میلیارد دلار رسیده است.

به نظر می رسد افزایش بدهی های فدرال رزرو و دولت آمریکا نیز تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا در سال های آینده داشته باشد.

ولی نباید یک توصیه مهم وارن بافت سرمایه دار بزرگ آمریکایی را فراموش کرد: «زمانی اقدام به خرید کن که بقیه ترس و نگرانی دارند و زمانی بفروش که بقیه به شدت حریص هستند.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی