کاهش چشمگیر واردات طلای هند تاثیر منفی بر قیمت طلا
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

در حالی که سازمان طلا و جواهر هند پیش بینی کرده است که میزان واردات طلای این کشور امسال به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت کارشناسان اقتصادی معتقدند این مساله تاثیر منفی زیادی بر قیمت جهانی این فلز گرانبها خواهد داشت.

به نقل از پی تی آی؛ هند بزرگترین بازار طلای جهان به شمار می رود و بر اساس گزارش سازمان طلا و جواهر این کشور میزان واردات طلا امسال به 725 تن خواهد رسید.

بر اساس این گزارش در صورت تحقق این مساله هند امسال جایگاه خود به عنوان بزرگترین بازار طلای جهان را از دست خواهد داد و چین جای این کشور را خواهد گرفت.

هند طی ماه های آوریل تا سپتامبر 2013 بیش از 354 تن طلا وارد کرده است که این رقم به تنهایی در ماه آوریل به بیش از 118 تن رسیده و در ماه می نیز از مرز 162 تن گذشته است.

هند در سال های اخیر به طور متوسط بیش از 900 تن طلا وارد کرده است. اقدامات دولت هند برای کاهش کسری تجاری تاثیر زیادی بر افت واردات رسمی و قانونی داشته ولی از سوی دیگر قاچاق را به شدت افزایش داده است.

هند تعرفه واردات طلا را در ماه های اخیر از 2 به 10 درصد افزایش داده است. طلا پس از نفت مهمترین کالای وارداتی هند به شمار می رود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی